Dołącz do czytelników
Brak wyników

Felieton

21 stycznia 2021

NR 31 (Styczeń 2021)

Nowy rok, nowy ja, nowy biznes – tylko jak przy okazji nie odchudzić… swojego portfela

24

Wraz z nowym rokiem wiele osób rzuca sobie wyzwania – schudnę, rzucę palenie, otworzę nowy biznes itp. Czy to dobry czas na takie zmiany? Odpowiedź: dobry, jak każdy inny. Bieganie, siłownia czy diety sprawią, że schudniesz. Ale nowy biznes nie może sprawić, że odchudzi się Twój portfel. A to da się zaplanować.

Startując z nowym biznesem czy wprowadzając na rynek produkt/usługę, często tracimy wiele czasu oraz pieniędzy przez podejście „na hurra!”. Młodzi, zapaleni przedsiębiorcy, przekonani o skuteczności swojego pomysłu, nie zajmują się sprawdzeniem, czy produkt w obecnej formie w ogóle kogoś interesuje. Nie robią analizy rynku, nie przeprowadzają testów, tylko idą ślepo za głosem serca – bierzemy kredyt, budujemy fabrykę, zatrudniamy ludzi – bo szwagier i sąsiadka powiedzieli, że by od nas kupili.

POLECAMY

A pamiętaj o tym, że nawet handel przez internet czy sprzedaż e-produktów (jak kursy czy e-booki) wymagają ogromnych nakładów czasu i pieniędzy (zakup domeny, serwera, stworzenie strony, przygotowanie produktów, umowy z dostawcami itd.). Warto więc na początku sprawdzić, czy Twój towar będzie „chodliwy” i czy nie przepalisz zainwestowanych środków.

Odpowiedz sobie na kilka pytań. Jak wygląda rynek, na który chcę wejść? Jakie potrzeby mają klienci? Czy mój produkt zaspokaja właśnie te potrzeby? Czy mogę go udoskonalić? Jakie problemy klientów rozwiązuję?

A najlepiej będzie, jak odpowiedzą na te pytania Twoi klienci. I tu pojawia się kolejne pytanie: Jak dotrzeć do tych klientów, nie mając gotowego produktu?

Ano jak najniższym kosztem, wykorzystując do tego budowanie relacji z ludźmi, analizę działań i udoskonalanie ich.

Teraz w praktyce – wstawiasz do miejsc, w których znajdują się Twoi odbiorcy (i tutaj od razu uwaga – warto jest prowadzić różne kanały komunikacji, jeszcze zanim zaczniesz sprzedawać. Dzięki temu budujesz społeczność i przygotowujesz ludzi na zakup Twoich produktów/usług, kiedy te będą już gotowe) materiały dotyczące tego, co będziesz chciał sprzedać. Na blogu powinna pojawić się seria artykułów obejmujących zagadnienie, porównania, testy, przykłady użycia itd. (zadbaj o SEO). To samo w mediach społecznościowych czy na YouTubie – wrzucasz treści ed...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy