Mistrzostwo jest osiągalne, ale jego kwintesencją jest codzienne i powtarzalne stosowanie sprawdzonych technik. Wcale nie cudownych, bo takie w sprzedaży nie istnieją. Normalnych, dobrze dobranych do naszych naturalnych cech i sytuacji sprzedażowej. Kiedy pytamy, co najlepsi robią lepiej od innych, odpowiedź jest zaskakująca. Według Jona Gordona (Obóz treningowy) najlepsi robią lepiej… zwyczajne rzeczy. Kiedy zapytamy, na czym polega ich tajemnica sukcesu, odpowiedź też jest zaskakująca. Polega nie na cudownej tajemnej technice, ale na powtarzalności. Jeśli przyjrzymy się naszym siatkarzom, mistrzom świata, to widać to dokładnie. Zagrywka, przyjęcie, atak lub kiwka i blok. Pozornie nic szczególnego, ale zazwyczaj robią to trochę lepiej niż przeciwnik. Tylko trochę lepiej. Wynik seta 25 : 23. Tylko dwa punkty różnicy. Ale powtarzalnie, w każdym z trzech setów. Podobnie jest w sprzedaży. Regularność, powtarzalność i konsekwencja w stosowaniu normalnych technik. Oto trzy z nich. Trzy – bo Bóg lubi trójcę, a od czasów greckich wiemy, że najskuteczniej przekonują właśnie trzy argumenty.
POLECAMY
Buduj pozycję sprzedawcy – z Robertem Cialdinim pod rękę
Technika nosi nazwę „Chwil...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!