Mikronawyki w pracy sprzedawcy

Strefa szefa

Wprowadzanie nowych nawyków i eliminacja tych niepożądanych nigdy nie były tak proste. W tym artykule przedstawię Ci koncepcję, która osobiście zburzyła mój system.

Nie znam sprzedawcy, który nie chciałby dokonać w swoim życiu prywatnym i zawodowym znaczących zmian. I tak, zazwyczaj w styczniu każdego roku, wielu z nas staje w blokach startowych w gotowości do dokonywania przełomów. Służbowo: więcej telefonów, bardziej pogłębiona diagnoza potrzeb, częstsze follow-up’y u dawnych klientów, szukanie okazji do dosprzedaży. Prywatnie: pić więcej wody, zrzucić nadmiarowe 5 kg, rzucić fajki, chodzić regularnie na crossfit, spotykać się z dawno niewidzianymi znajomymi. Cele są oczywiście SMART. Siły starcza nam zwykle do końca pierwszego kwartału. 

POLECAMY

Potem wracamy na dawne tory, do starych, utartych schematów. Siłownie już w lutym pustoszeją, kontakt z klientami jest taki bardziej ad hoc, a przerwy w pracy nadal spędzamy w palarni, bo to nas uspokaja.

Myślisz sobie, że znów coś poszło nie tak, i do głosu dochodzi wewnętrzny krytyk. Tymczasem dokonywanie zmian „na hurra” najczęściej się nie udaje. Podejście...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy