Menedżer negocjatorem – kluczowe kompetencje XXI w.

Strefa szefa

Przypomnij sobie sytuację, w której próbowałeś sprzedać coś po bardzo korzystnej cenie. Być może chciałeś sprzedać swój samochód, swoją usługę lub produkt. Na czym się koncentrowałeś? O czym wtedy myślałeś? 

Chciałbyś dowiedzieć się więcej? Koniecznie przeczytaj artykuł: Umiejętność zadawania pytań, czyli jedna z kluczowych kompetencji menedżerskich

POLECAMY

Zapewne jedną z pierwszych myśli (jeśli nie jedynych) była cena. Najprawdopodobniej ustaliłeś sobie cenę, za którą chciałeś sprzedać swój samochód i to był główny temat podczas rozmów z potencjalnymi klientami. Jeśli jesteś przedsiębiorcą, to o czym myślisz i o czym rozmawiasz z klientami podczas spotkań biznesowych? Czy Twoje rozmowy koncentrują się głównie na tym, aby zachować cenę swojego produktu, albo ostatecznie – sprzedać swoją usługę bez względu na cenę?
Przeanalizuj swoje biznesowe rozmowy lub prywatne negocjacje. Spróbuj odnaleźć to, co przyświecało Ci w głowie podczas rozmów sprzedażowych. 
Jaki był efekt Twoich działań sprzedażowych? Czy udało Ci się sprzedać swoją rzecz po cenie, którą ustaliłeś? A może zmęczony marudzeniem klientów sprzedałeś swój produkt po niskiej cenie? Czy swoje usługi sprzedajesz po cenie, jaką pierwotnie zaproponowałeś? Czy ulegasz chęci pozyskania klienta i po prostu decydujesz się na współpracę „po kosztach”, sądząc, że to „doceni” i kupi coś od Ciebie po raz kolejny po wyższej („normalnej”) cenie? A może dałeś się niejednokrotnie zwieść i kupić coś znacznie powyżej wartości produktu?
Ne...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy