Marketing afiliacyjny w praktyce - Jak optymalizować swój sukces jako reklamodawca w afiliacji?

Marketing

Marketing afiliacyjny z definicji jest marketingiem partnerskim, w ramach którego partnerzy otrzymują prowizję za konkretne, ustalone działanie wykonane przez odbiorcę. Od lat zyskuje on na popularności i jest bardzo częstym wyborem przy planowaniu działań marketingowych dla serwisów czy sklepów internetowych. Wraz z rozwojem handlu elektronicznego i zakupów online marketing afiliacyjny stał się idealnym sposobem dla firm na dotarcie do szerszego grona odbiorców, jednocześnie zachęcając innych – wydawców, influencerów, specjalistów – do promowania ich produktów lub usług.

Sprzedaż internetowa nie tylko w kontekście sklepów internetowych, ale również szeroko rozumianych usług czy to finansowych, ubezpieczeniowych czy z branży travel rośnie bardzo dynamicznie. W związku ze zwiększoną liczbą powstających serwisów internetowych, w których użytkownik może dokonać akcji, takich jak np. zakup, zostawienie danych kontaktowych przez formularz czy też pobranie jakiegoś dokumentu – rośnie potencjał również na rynku afiliacyjnym. Od nowych technologii i platform po zmieniające się zachowania i oczekiwania konsumentów, przyszłość marketingu afiliacyjnego jest pełna ekscytujących możliwości. W tym artykule przeanalizujemy niektóre z kluczowych trendów i zmian, które prawdopodobnie ukształtują przyszłość marketingu afiliacyjnego i podpowiemy, co firmy mogą zrobić, aby wyprzedzić konkurencję właśnie dzięki działaniom afiliacyjnym.

POLECAMY

Nie tak dawno temu w Ameryce…

Marketing afiliacyjny zaczął się rozwijać pod koniec lat 90. XX w., kiedy to Amazon wprowadził program partnerski, który pozwalał partnerom afiliacyjnym na promowanie produktów Amazona i otrzymywanie prowizji od sprzedaży. W kolejnych latach programy partnerskie stały się popularne wśród innych firm, a branża marketingu afiliacyjnego zaczęła rosnąć. W roku 2020 wartość rynku marketingu afiliacyjnego szacowana była na ok. 12 mld dolarów, a prognozy wskazują na dalszy wzrost w kolejnych latach.

Ilustracja 1
Schemat kampanii afiliacyjne

Źródło: opracowanie własne

Jednym z kluczowych czynników, które przyczyniły się do wzrostu marketingu afiliacyjnego, jest rozwój technologii i internetu. Dzięki temu partnerzy afiliacyjni mogą łatwiej promować produkty i usługi, a firmy są w stanie śledzić i kontrolować swoje kampanie reklamowe w sposób bardziej efektywny, co z kolei prowadzi do większej skuteczności i zwiększenia sprzedaży.

Tradycyjnie, śledzenie i przypisywanie sprzedaży było jednym z największych wyzwań dla marketingu afiliacyjnego. Partnerzy afiliacyjni często mieli trudności ze śledzeniem transakcji i uzyskaniem od...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy