Sprzedaż bez marketingu i marketing bez sprzedaży nie działają
To stwierdzenie może być dla niektórych kontrowersyjne, ale ja uważam, że dobrze opisuje aktualną sytuację tych dwóch działów. Można stwierdzić jasno – sprzedaż ma dowozić wynik sprzedażowy co miesiąc, a marketing ma zapewniać im leady. Handlowcy to niejako żołnierze na pierwszym froncie – to oni znają najlepiej potencjalnego klienta, wiedzą, z jakimi stanowiskami i jakimi branżami najłatwiej im się rozmawia. Idąc tym tropem, będą wiedzieli, jakich klientów potrzebują w swoim lejku, żeby dopiąć wynik. Ale czy pozyskiwanie klientów to główne zajęcie handlowca? Nie tylko – oczywiście prowadzą oni działania na własną rękę w celu pozyskania klienta, ale to zadaniem działu marketingu jest zapełnienie ich lejka. I teraz należy postawić jedno pytanie: czy gdyby marketer nie znał całego lejka i procesu sprzedaży, to byłby w stanie pozyskać kaloryczne, wartościowe i przede wszystkim kwalifikujące się leady?
POLECAMY
Wymiana informacji sprzedaż – marketing
...Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!