Czym jest rozmowa handlowa?
Fun fact: dla dużej części ludzi sprzedaży rozmowa handlowa to po prostu czas spędzony z klientem na żywo lub w aplikacjach typu Teams, Google Meet, Zoom itd. Takie myślenie to błąd! Spotkanie to jedynie część większego procesu, na który składają się czynności od otrzymania leada do wysłania podsumowania po rozmowie. Świadomość tego pomoże Ci lepiej obsłużyć zapytania i zwiększyć swoje szanse na podpisanie umowy, a przecież o to chodzi w naszej pracy.
POLECAMY
Po tym wstępie naturalnie nasuwa się pytanie…
Co składa się na proces rozmowy handlowej?
I. Odpowiedź na zapytanie
Jak wspomniałam wcześniej, początkiem przygody z procesem jest moment otrzymania leada. Niezależnie, czy to lead pochodzący z outboundu, inboundu czy kontakt z polecenia, najważniejszy jest Lead Response Time, czyli jak szybko zaproponujesz pierwsze spotkanie. Dlaczego jest to tak ważne? Po pierwsze, jak pokazują nasze statystyki, 35–50% prospektów decyduje się na współpracę z kontrahentem, który najszybciej odpowiedział na ich zgłoszenie! Po drugie, żyjemy w czasach, w których leady bardzo szybko „stygną”. Co za tym idzie, jeżeli nie skontaktujesz się z nimi wystarczająco szybko, klient możesz przejść Ci koło nosa.
Wydaje się oczywiste? Nie dla wszystkich. Na poniższym wykresie możesz zobaczyć szybkość odpowiedzi firm, które wzięły udział w badaniu Harvard Business Review.
Wnioski nasuwają się sa...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!