Komunikacja z klientem w trudnych czasach. Jak wykorzystać moc słowa do zwiększenia sprzedaży?

Marketing

Dobra komunikacja z klientem odgrywa kluczową rolę w sprzedaży, pomaga zrozumieć jego potrzeby, zbudować zaufanie, a finalnie – domknąć transakcję. W trudnych czasach pandemii oraz szerzących się kryzysów wykorzystywanie mocy słowa oraz tworzenie odpowiednich komunikatów to kluczowe działania, pozwalające na dotarcie do odbiorcy i wyróżnienie się na tle konkurencji. Jak rozmawiać z konsumentem w niepewnych czasach? Na jakie kanały komunikacji postawić? W jaki sposób wykorzystać moc słowa do zwiększenia sprzedaży?

Co kupujemy, jak myślimy – postawy konsumenckie a proces zakupowy

Wiosenne obostrzenia i rosnący kryzys pokazały, w jaki sposób pandemia wpłynęła na zmianę postaw konsumenckich oraz samego procesu zakupowego. Klienci podejmują decyzje zdecydowanie ostrożniej i tylko w przypadku rzeczywistej potrzeby, która w ostatnim czasie znacznie się przewartościowała. Postawy zakupowe jasno wskazują na to, że odbiorcy weryfikują wiarygodność marek oraz ich spójny wizerunek, zwracają większą uwagę na składy i ekologiczne rozwiązania. Coraz częstszy wybór zakupów online to dowód na zwiększone zaufanie klientów do wirtualnych rozwiązań. Widoczny dotąd podział na strefę online i offline zanika, a granice między sklepem stacjonarnym i internetowym się zacierają1.
Marki powinny zwrócić uwagę na transparentną politykę zwrotów, szybkie wymiany, wygodną możliwość dostarczenia zamówienia do domu lub odbioru we wskazanym punkcie, a także dokładne opisanie sprzedawanych produktów bądź usług. Elastyczność w tym zakresie oraz wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań to niezwykle ważne elementy działań prokonsumenckich, które odgrywają kluczową rolę w dobie kryzysu.

POLECAMY

Jak rozmawiać z klientem, czyli zadawaj odpowiednie pytania i słuchaj uważnie

Wpływ pandemii na decyzje zakupowe konsumentów wiąże się przede wszystkim z ich nowymi po...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy