Co kupujemy, jak myślimy – postawy konsumenckie a proces zakupowy
Wiosenne obostrzenia i rosnący kryzys pokazały, w jaki sposób pandemia wpłynęła na zmianę postaw konsumenckich oraz samego procesu zakupowego. Klienci podejmują decyzje zdecydowanie ostrożniej i tylko w przypadku rzeczywistej potrzeby, która w ostatnim czasie znacznie się przewartościowała. Postawy zakupowe jasno wskazują na to, że odbiorcy weryfikują wiarygodność marek oraz ich spójny wizerunek, zwracają większą uwagę na składy i ekologiczne rozwiązania. Coraz częstszy wybór zakupów online to dowód na zwiększone zaufanie klientów do wirtualnych rozwiązań. Widoczny dotąd podział na strefę online i offline zanika, a granice między sklepem stacjonarnym i internetowym się zacierają1.
Marki powinny zwrócić uwagę na transparentną politykę zwrotów, szybkie wymiany, wygodną możliwość dostarczenia zamówienia do domu lub odbioru we wskazanym punkcie, a także dokładne opisanie sprzedawanych produktów bądź usług. Elastyczność w tym zakresie oraz wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań to niezwykle ważne elementy działań prokonsumenckich, które odgrywają kluczową rolę w dobie kryzysu.
POLECAMY
Jak rozmawiać z klientem, czyli zadawaj odpowiednie pytania i słuchaj uważnie
Wpływ pandemii na decyzje zakupowe konsumentów wiąże się przede wszystkim z ich nowymi po...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!