Jak sztuczna inteligencja zrewolucjonizuje sprzedaż B2B? (cz. II)

E-COMMERCE

W pierwszej części artykułu pt. Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje sprzedaż B2B? („Nowa Sprzedaż” Nr 49) postawiłem tezę, że pojawienie się sztucznej inteligencji (SI) w sprzedaży B2B zrewolucjonizuje przede wszystkim proces poszukiwania nowych klientów, tzw. prospekting, oraz spowoduje wzrost znaczenia specjalistów ds. rozwoju sprzedaży. Dzięki SI proces prospektingowy przestanie być zajęciem dla początkujących handlowców, jak jest obecnie w większości firm. Ich miejsce zajmą specjaliści ds. prospektingu. Zyska też na znaczeniu proces prospektingowy.

Ta nowa sytuacja nie tylko daje firmom B2B wiele nowych możliwości, ale stawia przed nimi także szereg wyzwań. Przede wszystkim muszą wybrać jedną z trzech opcji:

POLECAMY

  1. Samodzielnie definiować proces prospektingowy z wykorzystaniem SI i samodzielnie budować wewnętrzny zespół specjalistów ds. prospektingu.
  2. Przekazać prospekting do realizacji wyspecjalizowanej firmie, inaczej outsorsować.
  3. Wynająć eksperta do zdefiniowania strategii prospektingu i zbudowania zespołu specjalistów ds. prospektingu.
     

W tej części artykułu opiszę wady i zalety tych trzech opcji. Zapraszam do lektury!

OPCJA 1. Zrób to sam

Samodzielna budowa zespołu specjalistów ds. prospektingu (SDP) wykracza daleko poza prosty wybór proaktywnych, analitycznie myślących kandydatów o wysokiej odporności na odrzucenie i dużej wytrwałości. To strategiczna inwestycja, która jeśli zostanie dobrze zrealizowana, znacząco zwiększy potencjał firmy w zakresie wzrostu sprzedaży. Wzmocni też konkurencyjność firmy. Ale uwaga, zbudowanie skutecznego zespołu specjalistó...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy