Integracja i sprawne zarządzanie w omnichannel są dużym wyzwaniem zarówno dla producentów, jak i sklepów internetowych. W codziennej pracy z klientami, jako Dealavo, zaobserwowaliśmy kilka obszarów kluczowych w kształtowaniu strategii omnichannel, które kosztują ich nie tylko szczególnie dużo czasu, ale i pieniędzy – a przecież są proste rozwiązania.
POLECAMY
Customer journey
Kluczem do zbudowania skutecznej strategii omnichannel jest poznanie i zrozumienie ścieżek zakupowych klientów. Konsument może szukać produktu, którego potrzebuje, przez wyszukiwarkę internetową, następnie porównać ceny i warunki zakupu w różnych sklepach, zamówić towar online, korzystając z kodu rabatowego przesłanego e-mailem, a następnie odebrać go w sklepie stacjonarnym. Po doświadczeniach z produktem klient może wrócić do sklepu internetowego, aby pozostawić swoją opinię. Tak proste ścieżki nie występują jednak w przyrodzie zbyt często. Tak naprawdę, kombinacji może być nieskończenie wiele, bo poszczególne etapy mogą się wymieniać kolejnością, powtarzać i nakładać na siebie. Aby maksymalnie ułatwić klientowi płynne przemieszczanie się między kanałami takimi, jak sklep internetowy, aplikacja, sklepy stacjonarne, media społ...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!