Jak platformy do monitoringu cen wspierają realizację strategii omnichannel?

E-COMMERCE

Z ust wszystkich ekspertów słychać zachwyty nad omnichannel, ale w Polsce nadal wiele osób nieskutecznie stosuje strategię wielokanałowości, polegającej na przenikaniu się kanałów sprzedaży oraz komunikacji. Powinny one być traktowane jako system naczyń połączonych, przez który konsument może płynnie przechodzić w tempie właściwym dla swoich potrzeb i preferencji zakupowych. Ważne jest, aby tego spokojnego przepływu nic nie zakłóciło. Od sklepów stacjonarnych, przez e-commerce, aplikacje mobilne aż do social mediów klienci oczekują spójności, również, jeśli nie przede wszystkim, w zakresie cen.

Integracja i sprawne zarządzanie w omnichannel są dużym wyzwaniem zarówno dla producentów, jak i sklepów internetowych. W codziennej pracy z klientami, jako Dealavo, zaobserwowaliśmy kilka obszarów kluczowych w kształtowaniu strategii omnichannel, które kosztują ich nie tylko szczególnie dużo czasu, ale i pieniędzy – a przecież są proste rozwiązania.

POLECAMY

Customer journey

Kluczem do zbudowania skutecznej strategii omnichannel jest poznanie i zrozumienie ścieżek zakupowych klientów. Konsument może szukać produktu, którego potrzebuje, przez wyszukiwarkę internetową, następnie porównać ceny i warunki zakupu w różnych sklepach, zamówić towar online, korzystając z kodu rabatowego przesłanego e-mailem, a następnie odebrać go w sklepie stacjonarnym. Po doświadczeniach z produktem klient może wrócić do sklepu internetowego, aby pozostawić swoją opinię. Tak proste ścieżki nie występują jednak w przyrodzie zbyt często. Tak naprawdę, kombinacji może być nieskończenie wiele, bo poszczególne etapy mogą się wymieniać kolejnością, powtarzać i nakładać na siebie. Aby maksymalnie ułatwić klientowi płynne przemieszczanie się między kanałami takimi, jak sklep internetowy, aplikacja, sklepy stacjonarne, media społe...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy