TOP 10 sposobów na wykorzystanie AI w e-commerce

E-COMMERCE

Sztuczna inteligencja (AI) otacza nas z każdej strony – korzystamy z niej podczas zakupów w kasach samoobsługowych czy przeglądając strony internetowe. Wkrótce żaden biznes online nie będzie w stanie rywalizować z konkurencją, jeśli nie wdroży rozwiązań z zakresu AI. Dotyczy to także sklepów internetowych. Jakie rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji warto wdrożyć w e-commerce, by zwiększyć sprzedaż i satysfakcję odbiorców?

Sztuczna inteligencja już teraz w radykalny sposób zmienia świat, w którym funkcjonujemy, i to nie tylko ten wirtualny. Na właścicielach biznesów e-commerce wymusza to zmiany i inwestycje. Jakie korzyści wiążą się z zastosowaniem sztucznej inteligencji w sklepie internetowym? Są to:

POLECAMY

  • ulepszenie procesu sprzedaży;
  • możliwość lepszej personalizacji;
  • poprawa doświadczeń użytkowników;
  • wzrost sprzedaży i satysfakcji klientów z interakcji ze stroną sklepu internetowego;
  • skrócenie drogi użytkownika do zakupu i ścieżki konwersji;
  • poprawa wydajności pracy zespołu obsługi klienta;
  • ograniczenie liczby porzuconych koszyków;
  • usprawnienie procesów logistycznych i transportowych;
  • lepsze dostosowanie oferty produktowej do potrzeb konsumentów oraz podaży i popytu.
     

Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w e-commerce? 10 sposobów

Zastosowanie sztucznej inteligencji w sklepie internetowym to konieczność, jeśli chcesz skutecznie rywalizować z konkurencją i efektywnie przyciągać uwagę i budować zaangażowanie odbiorców. Jakie rozwiązania z zakresu AI zastosować i jakie działania usprawnić za jej pomocą?

1. Wyszukiwanie zorientowane na klienta w e-commerce

Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce za pomocą AI? Podążaj śladami Google i stwórz wewnętrzną wyszukiwarkę, która rozumie i przetwarza język naturalny, by w efekcie zapewnić odbiorcom wyniki wyszukiwania, których oczekują. W ten sposób z...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy