UX i PPC. Czyli dlaczego landing ma ogromne znaczenie?

E-COMMERCE

W dzisiejszym zatłoczonym cyfrowym świecie, reklama typu PPC (pay-per-click, czyli najprościej rzecz ujmując „płatność za klik”) jest nieodłącznym sposobem na zwiększenie widoczności swojej marki, produktu czy usługi. Jednak nawet najbardziej przemyślana i skutecznie targetowana kampania PPC może nie przynieść oczekiwanych rezultatów, jeżeli zaniedbana zostanie najważniejsza i ostatnia część układanki – landing page. To właśnie na nią trafiają ostatecznie użytkownicy, kierowani przez reklamy – i to ona jest najbardziej kluczowa.

Tak naprawdę nawet najlepiej skonfigurowana kampania nie przyniesie nam realizacji celów biznesowych, jeżeli strona, gdzie trafia użytkownik, jest brzydka, wolna i niepraktyczna. Dlatego też połączenie doświadczeń użytkownika (UX) z kampaniami PPC jest nie tylko wskazane, ale wręcz niezbędne do osiągnięcia sukcesu. W tym artykule chciałbym pokazać, dlaczego atrakcyjna strona docelowa to więcej niż połowa sukcesu i dlaczego nie powinniśmy „przepalać” budżetu na super dopracowane kampanie kierujące do kiepskiej strony WWW.

POLECAMY

PPC i UX – dlaczego są praktycznie nieodłączne?

PPC od zarania dziejów kierowało na stronę WWW na zasadzie: klikniemy w reklamę i przechodzimy na daną stronę, o której mowa w reklamie. No i jest to w zasadzie dla wszystkich jasne. Jednak na przestrzeni lat PPC (tutaj możemy przede wszystkim wyróżnić najbardziej popularne Google Ads oraz Meta Ads) na tyle ewoluowało, że teoretycznie możemy mieć kampanie bez strony WWW – tworząc kampanie wideo (np. na YouTubie) czy też na zaangażowanie (Meta). Są to jednak kampanie, które niekoniecznie tworzymy...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy