Jak stworzyć zespół „supersprzedawców”?

Strefa szefa

Właściciele firm produkcyjnych i usługowych często borykają się z dylematem, w co inwestować w pierwszej kolejności – czy ma to być handel, obsługa czy np. automatyka itd. Niezależnie jednak od etapu rozwoju firmy [wyróżniamy narodziny (utworzenie) – rozwój (wzrost) – dojrzałość – schyłek – zaprzestanie działalności (likwidacja)], pozyskiwanie odbiorców naszych produktów czy usług jest ważne – wręcz niezbędne – do utrzymania płynności finansowej.

Sprzedaż jest najważniejszą funkcją każdej firmy. To niejako filar każdego przedsiębiorstwa. W dużym skrócie można powiedzieć: nie ma sprzedaży – nie ma przychodu, nie ma przychodu – nie ma zysku. Oczywiście, dział handlowy ma sens, jeśli pozostałe działy potrafią z nim odpowiednio współpracować, dział utrzymania klienta utrzymuje odbiorców, windykacja nie niszczy kontaktów i w efektywny dla obu stron sposób ustala spłatę należności, biuro obsługi realizuje cele klientów, a nie własne (co niestety czasem się zdarza). Wielu uważa, że zrekrutowanie dobrego handlowca dla firmy jest trudniejsze niż znalezienie idealnego programisty, który rozumie koncepcje przedsiębiorstwa, jest komunikatywny i do tego bardzo szybko programuje. 

POLECAMY

Empatyczne podejście

Najczęstszą i najbardziej znaczącą trudnością jest pozyskanie dobrych, a więc efektywn...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy