Jak stworzyć strategię błękitnego oceanu w trzech krokach - część pierwsza

Strefa szefa

Sztuka cyrkowa i biznes mają wspólne mianowniki. I wcale nie chodzi o spacer po linie! Zobacz, jak w kilku krokach zmienić dotychczasowe myślenie o Twojej sprzedaży i biznesie.

Strategia jest czymś, co ma fundamentalny wpływ na życie lub śmierć, na sukces lub porażkę firmy[1]. Obecnie ten cytat nabiera szczególnego znaczenia, bo firmy jak powietrza potrzebują innowacji i przewag konkurencyjnych. Szefowie działów sprzedaży „grillują” handlowców o wyniki. A co się dzieje, kiedy dotychczasowe zasady przestają obowiązywać? Czy jest sens usilnie trzymać się utartych ścieżek? A może warto poszukać obszarów, gdzie konkurencja nie jest tak silna? Kiedy czasy stają się wymagające, to wtedy jest najlepszy moment na rewizję strategii, do czego zachęcam Cię w niniejszym artykule.

POLECAMY

Teoretycy zarządzania twierdzą, że efektywna strategia musi być kompleksowa, ale jednocześnie prosta, by dało się ją wyjaśnić interesariuszom firmy. Warto oprzeć ją na wybranych procesach, które mogą dotyczyć: innowacji, produktu, partnerstwa, wejścia na nowe rynki itp. Niezwykle istotna jest zgodność z obecnymi trendami rynkowymi i o...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy