Jak robić moralny influencer marketing?

Marketing

Zawód influencera nie zawsze cieszył się dobrą opinią i często był postrzegany jako nieodpowiedzialny i pozbawiony moralności. Wiele razy słyszeliśmy o współpracach „scamowych” oraz sytuacjach, gdy influencer promował produkt, którego sam wcześniej nie używał i nie znał. Pomimo tych negatywnych aspektów, firmy coraz częściej przekonują się do tego typu działań. Pozostaje zatem pytanie: jak przeprowadzić kampanię marketingową z twórcami internetowymi, aby była ona w pełni etyczna?

Jak obecnie wygląda influencer marketing?

Influencer to zawód, który w dużej mierze wpływa na opinie wielu ludzi. Odbiorcy oglądają influencerów z różnych powodów, często ze względu na sympatię do danej osoby lub wspólne zainteresowania. Fani influencerów uważają, że dobrze ich znają i mają duże zaufanie do nich oraz do produktów, które polecają. Tym, co wyróżnia influencer marketing spośród innych działań marketingowych jest to, że głównym produktem, który „sprzedaje” influencer, jest zaufanie i od- działywanie w grupie swoich odbiorców. Działania twórców internetowych największy wpływ mają na najmłodszych widzów, którzy bardzo często czerpią od nich wzorce. Choć niektóre z tych działań mogą wydawać się niewłaściwe z moralnego punktu widzenia, influencer musi działać moralnie, jeśli chce utrzymać zaufanie odbiorców.
Obecnie wielu twórców jest krytykowanych za przyjmowanie współpracy bez zastanowienia, promowanie wielu produktów w tym samym czasie, podejmowanie kontrowersyjnych czy szkodliwych kolaboracji oraz brak weryfikacji przed podjęciem działań. Dlatego influencerzy nie mogą działać w sposób, który naraziłby ich na krytykę ze strony odbiorców. Twórcy, z którymi miałam do czynienia, choć różnią się w podejściu do współpracy i granic moralnych, zgadzają się jednogłośnie, że muszą być autentyczni, szczerzy i naturalni i to jest dla nich klucz do sukcesu. Bez tego nie mają szansy na utrzymanie się w branży. Wśród influencerów zajmujących się marketingiem coraz częściej pojawiają się bardziej świadomi twórcy, którzy dokładnie analizują każdą propozycję współpracy, kierują się własnymi przekonaniami i wartościami oraz rozważają, czy dany...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy