Jak pisać, żeby zachęcić do zakupu?

Marketing

Słowo odgrywa kluczową rolę w tworzeniu każdej oferty. Komunikaty, które kierujemy do potencjalnego klienta, powinny być dobrane nie tylko do profilu odbiorcy, ale też do formy oraz medium służących do przekazania propozycji współpracy. Co zrobić, żeby zachęcić do zakupu? W jaki sposób pisać, żeby nasze wiadomości nie były ignorowane?

Oferta handlowa to nie tylko prezentacja i wycena

Coraz częściej komunikujemy się z klientami zdalnie: przez telefon, e-mail, a także za pośrednictwem mediów społecznościowych. Tradycyjne spotkania stanowią kolejny etap sprzedaży i żeby do nich doszło, musimy wcześniej zainteresować odbiorcę. Jak to zrobić? Na przykład, wykorzystując moc słowa. 
Kompletna oferta powinna składać się z kilku elementów: informacji o firmie oraz jej produktach lub usługach, treści maila, a także wiadomości wysyłanej np. za pośrednictwem LinkedIn. Na początku warto zastanowić się, co i komu chcemy przekazać. W inny sposób będziemy tworzyć prezentację dla zarządu wieloletniej firmy z tradycjami, a zupełnie inaczej tę skierowaną do działu marketingu, wchodzącego na rynek start-upu. Niezależnie od typu odbiorcy nie należy zapominać o stylu komunikacji, który chcemy przedstawić jako organizacja. 
Jeżeli nasz produkt lub usługa charakteryzuje się kreatywnym podejściem i prostym rozwiązaniem, to tworzenie wielokrotnie złożonych zdań i zwrotów typu „Szanowni Państwo” nie będzie z nimi współgrało, nawet jeśli adresat to wcześniej wspominany zarząd tradycyjnego przedsiębiorstwa. Po określeniu tego, do kogo piszemy i z kim chcemy rozmawiać, należy jeszcze precyzyjniej określić profil docelowego odbiorcy. Rodzaj firmy, branża, stanowisko, a także wiek i płeć to elementy pomagające stworzyć dobry komunikat.

POLECAMY

Dobry e-mail to ten, z którym się zapoznam – kliknij jedną ze 100 wiadomości

Mnogo...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy