Oferta handlowa to nie tylko prezentacja i wycena
Coraz częściej komunikujemy się z klientami zdalnie: przez telefon, e-mail, a także za pośrednictwem mediów społecznościowych. Tradycyjne spotkania stanowią kolejny etap sprzedaży i żeby do nich doszło, musimy wcześniej zainteresować odbiorcę. Jak to zrobić? Na przykład, wykorzystując moc słowa.
Kompletna oferta powinna składać się z kilku elementów: informacji o firmie oraz jej produktach lub usługach, treści maila, a także wiadomości wysyłanej np. za pośrednictwem LinkedIn. Na początku warto zastanowić się, co i komu chcemy przekazać. W inny sposób będziemy tworzyć prezentację dla zarządu wieloletniej firmy z tradycjami, a zupełnie inaczej tę skierowaną do działu marketingu, wchodzącego na rynek start-upu. Niezależnie od typu odbiorcy nie należy zapominać o stylu komunikacji, który chcemy przedstawić jako organizacja.
Jeżeli nasz produkt lub usługa charakteryzuje się kreatywnym podejściem i prostym rozwiązaniem, to tworzenie wielokrotnie złożonych zdań i zwrotów typu „Szanowni Państwo” nie będzie z nimi współgrało, nawet jeśli adresat to wcześniej wspominany zarząd tradycyjnego przedsiębiorstwa. Po określeniu tego, do kogo piszemy i z kim chcemy rozmawiać, należy jeszcze precyzyjniej określić profil docelowego odbiorcy. Rodzaj firmy, branża, stanowisko, a także wiek i płeć to elementy pomagające stworzyć dobry komunikat.
POLECAMY
Dobry e-mail to ten, z którym się zapoznam – kliknij jedną ze 100 wiadomości
Mnogo...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!