Jak osiągnąć porozumienie, wykorzystując filary tożsamości negocjacyjnej

Zapytaj specjalistę

Przypomnij sobie sytuację, w której między Tobą i pracownikiem lub klientem doszło do sytuacji konfliktowej. Czy odczułeś, jak w jednej sekundzie może zmienić się postrzeganie swojej osoby w Twoich własnych oczach? Co wpływa na to, w jaki sposób odbieramy rzeczywistość w sytuacji konfliktowej? W artykule przyjrzymy się tożsamości menedżera w relacji z klientami, podwładnymi i partnerami biznesowymi.

Wyobraź sobie następującą sytuację: między Tobą a klientem, z którym robiłeś interesy na ogromne sumy, dochodzi do konfliktu. Ze swoim partnerem biznesowym znacie się od lat. Można rzec, że na przestrzeni ostatnich lat staliście się dobrymi znajomymi. Masz jednak poczucie, że zaistniała sytuacja nadwyrężyła Wasze zaufanie. Czego obawiasz się w takiej sytuacji? Czego może obawiać się Twój partner biznesowy? Czy obawiasz się odtrącenia lub negatywnej oceny ze strony swojego znajomego?

POLECAMY

Wewnętrzny dialog

Jeśli w Twojej głowie pojawiły się podobne pytania, najprawdopodobniej zauważyłeś, że Twój wewnętrzny dialog rozgrywa się między dwoma kluczowymi aspektami: obawami przed utratą części własnej tożsamości (partnera biznesowego, kolegi) i chęcią zachowania określonej relacji z Twoim partnerem biznesowym. Innymi słowy, ów wewnętrzny dialog toczy się w przestrzeni między potrzebą zachowania więzi (relacji biznesowej i przyjacielskiej) a potrzebą zachowania odpowiedniej autonomii (nadal chcesz...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy