Kiedy spodziewamy się czegoś, co sprawi nam przyjemność, mózg uwalnia substancje chemiczne, takie jak dopamina. W ten sposób działa m.in. układ nagrody, wzmacniając szlak prowadzący do zapamiętania (i powtarzania) tego, co przyjemne.
Tę zależność można odnieść do akcji wsparcia sprzedaży. Przy dobrze zaplanowanym, przemyślanym mechanizmie i atrakcyjnych, osiągalnych dla uczestników nagrodach (stosując np. kilku stopniową gratyfikację) oraz prostych zasadach udziału, możemy uzyskać podobny efekt.
A potwierdzają to liczby:
POLECAMY
- 63% badanych deklaruje, że chętniej kupuje produkty, dzięki którym może wygrać nagrodę w konkursie, loterii lub innej akcji promocyjnej.
- 66% ankietowanych twierdzi, że dzięki udziałowi w konkursie, loterii lub akcji wsparcia sprzedaży łatwiej zapamiętuje markę lub konkretny produkt związany z akcją.
- A...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!