JAK MOTYWOWAĆ SPRZEDAŻ

Felieton

Sprzedaż to najważniejszy dział w każdej firmie. I to nie jest teza, tylko fakt. Możesz mieć najwspanialszy produkt lub najlepszą usługę, ale jeśli nie będziesz umiał ich sprzedać, to jakbyś nie miał nic. Jednak sprzedaż dzisiaj to nie zawsze klasyczny dział sprzedaży. Przyjmuje ona różną postać w zależności od wielkości i profilu firmy. 

Sprzedawca to nie tylko przedstawiciel handlowy czy key account manager, choć np. w branży FMCG jeszcze długo to na nich będzie stała sprzedaż. W wielu organizacjach rolę sprzedawcy często przejmuje dzisiaj marketing, generując sprzedaż, liczoną np. liczbą nowych użytkowników aplikacji, lub dział Customer Service, który podgrzewa leady i konwertuje je na umowy. Z kolei główną funkcję sprzedawcy w każdym start-upie pełni CEO, który sprzedaje swój pomysł potencjalnym inwestorom i od jego kompetencji sprzedażowych zależy przyszłość firmy. 

Czy istnieje zatem uniwersalna odpowiedź na pytanie: Jak motywować sprzedaż? Żeby się o tym przekonać, zapytałam osoby zajmujące się sprzedażą na różnych stanowiskach, w różnych organizacjach, co ich motywuje do pracy i do osiągania najlepszych wyników sprzedaży. Oto co odpowiedzieli.

POLECAMY

Marty

...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy