How can I help? Dlaczego warto włączać klientów w procesy projektowe?

Strefa szefa

Biznes jeszcze nigdy nie był tak wymagający, jak teraz. Mając na względzie ograniczenia z dostawami, dostępnością produktów, konkurencyjnością i coraz bardziej świadomymi konsumentami, jeszcze silniej niż kiedykolwiek musimy… No właśnie, co?

Jeszcze niedawno pierwszym skojarzeniem byłaby prosta odpowiedź: Musimy wyróżnić się na rynku. Aktualnie jednak ważny jest kolejny punkt – pójście o krok dalej. Musimy obudzić w potencjalnym kliencie potrzeby, wykreować je. Jak to zrobić?

POLECAMY

Aby tego dokonać, trzeba wyjść poza subiektywne podejście do produktu lub usługi, poza własną perspektywę. Dlatego w proces tworzenia nowych rozwiązań dla biznesu warto włączać potencjalnych odbiorców. Zderzenie własnej perspektywy – jako właściciela danej marki/produktu/usługi – i odbiorcy jest niezwykle cennym doświadczeniem, które zdecydowanie powinno być punktem wyjścia przy tworzeniu nowych rozwiązań sprzedażowych.

 

 

Chcesz dowiedzieć się, jak skutecznie zaangażować zewnętrzną grupę w proces projektowy? W jaki sposób rozpocząć opracowywanie rozwiązań? Poznaj cztery etapy projektowe, które pozwolą Ci skrupulatnie rozpoznać potrzeby odbiorców i przygotować rozwiązanie, które docelowo zwiększy sprzedaż produktu/usługi.

Po pierwsze: dobry zespół projektowy, czyli jaki?

Ekspertka: Katarzyna Rząsa, ekspertka, moderatorka i facylitatorka design thinking i Creativity + Thinking w Concordia Design

Czy dobrze znasz tę sytuację?

Do projektu chętnie zapraszasz osoby, z którymi już pracowałeś/pracowałaś. Atmosfera przecież była fajna, odpowiadała Ci energia osób i styl ich myślenia. Nic bardziej błędnego.

Okazuje się, że kluczem do stworzenia efektywnego zespołu jest RÓŻNORODNOŚĆ. Dlaczego? Różnorodny zespół jest bardziej produktywny i twórczy, a także łatwiej i chętniej wychodzi poza utarte schematy. Z jednej strony, ważne jest, aby członkowie zespołu różnili się pod kątem osobowości, talentów, charakteru, stylów myślenia i działania. Z drugiej zaś różnorodność powinna być zapewniona także przez interdyscyplinarność, różne kompetencje oraz doświadczenia zawodowe.

Do grupy projektowej dołącz osoby z różnym doświadczeniem i różnym stażem, czyli z odmiennymi perspektywami. Osiągniesz to, angażując w proces zarówno tzw. klientów zewnętrznych, jak i wewnętrznych, o których często zapominamy.

Dlaczego zespół powinien być różnorodny?

W zróżnicowanym zespole często pojawiają się napięcia, a to dzięki nim powstają też nowe pomysły. Poznajemy odmienne perspektywy i zadawane są różne pytania odnośnie...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy