Gdzie są lojalni klienci firm Thomas Cook i Neckermann?

Felieton

Lojalność klientów była oczkiem w głowie firmy Thomas Cook (TC) – głównym celem, który chcieli osiągnąć, wdrażając strategię rozwoju. Nadal można ją zobaczyć w internecie1.
Na stronie przedstawiony jest rezultat, który przyświecał tej strategii: „Increasing customer loyalty and attracting new customers”, co w wolnym tłumaczeniu brzmi: „Zwiększenie lojalności klientów i przyciągnięcie nowych”. 
Wydaje się, że strategia była wdrażana, bo jeszcze 11 września 2019 r. Thomas Cook ogłosiło uruchomienie programu lojalnościowego, który umożliwiał zbieranie punktów przy codziennych zakupach. Punkty można było zamienić na vouchery i karty podarunkowe biura. Wszystko po to, aby „zwiększyć lojalność klientów”.

POLECAMY

Upadek

No i stało się – dwa tygodnie później, 23 września, ogłoszono upadłość tego najstarszego biura podróży na świecie. Rykoszetem dostał też polski oddział TC – Neckermann. 
Upadek dotknął organizację, która miała duże doświadczenie biznesowe na różnych r...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy