Z założenia system CRM powstał po to, żeby ułatwiać handlowcowi wykonywanie pracy i podejmowanie działań sprzedażowych. Jak sama nazwa wskazuje, CRM to customer relationship manager, czyli menedżer relacji z klientem. Nazwa doskonale wskazuje na to, jakie jest przeznaczenie tego systemu. Jego celem jest łatwiejsze, bardziej efektywne zarządzanie relacją z klientem. W branżach osadzonych w segmencie B2B relacja często odgrywa ważną rolę w sprzedaży. Drugim bardzo ważnym czynnikiem jest efektywność. Systemy CRM są projektowane po to, żeby ułatwiać osiąganie jak najwyższych wyników w obu tych obszarach – relacji z klientem i jej biznesowej efektywności.
POLECAMY
Najstarsza zasada biznesu
Jaka jest najstarsza zasada, którą dobrze zna każdy przedsiębiorca i powinien znać każdy sprzedawca? W biznesie brzmi ona: „chcesz osiągać zyski, powinieneś najpierw zainwestować”. Natomiast w odniesieniu do sprzedaży: „chcesz, żeby klient kupił, powinieneś zaangażować się w jego pozyskanie”.
Co ta zasada ma wspólnego z systemem CRM? Będzie on przydatny, jeżeli zostanie spełniony pierwszy kluczowy warunek zasadności jego funkcjonowania: zostaną do niego wprowadzone dane. Dopiero wówczas można mówić o tym, że będzi...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!