Gdzie oko handlowca nie sięga

Strefa szefa

System CRM to dla wielu handlowców nadal uciążliwa konieczność. Z różnych powodów nie dostrzegają oni ogromu potencjału, jaki jest w nim ukryty. Jest jedna część, do której handlowcy zaglądają zdecydowanie najrzadziej. I bezwzględnie za rzadko.

Z założenia system CRM powstał po to, żeby ułatwiać handlowcowi wykonywanie pracy i podejmowanie działań sprzedażowych. Jak sama nazwa wskazuje, CRM to customer relationship manager, czyli menedżer relacji z klientem. Nazwa doskonale wskazuje na to, jakie jest przeznaczenie tego systemu. Jego celem jest łatwiejsze, bardziej efektywne zarządzanie relacją z klientem. W branżach osadzonych w segmencie B2B relacja często odgrywa ważną rolę w sprzedaży. Drugim bardzo ważnym czynnikiem jest efektywność. Systemy CRM są projektowane po to, żeby ułatwiać osiąganie jak najwyższych wyników w obu tych obszarach – relacji z klientem i jej biznesowej efektywności.

POLECAMY

Najstarsza zasada biznesu

Jaka jest najstarsza zasada, którą dobrze zna każdy przedsiębiorca i powinien znać każdy sprzedawca? W biznesie brzmi ona: „chcesz osiągać zyski, powinieneś najpierw zainwestować”. Natomiast w odniesieniu do sprzedaży: „chcesz, żeby klient kupił, powinieneś zaangażować się w jego pozyskanie”.
Co ta zasada ma wspólnego z systemem CRM? Będzie on przydatny, jeżeli zostanie spełniony pierwszy kluczowy warunek zasadności jego funkcjonowania: zostaną do niego wprowadzone dane. Dopiero wówczas można mówić o tym, że będzi...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy