Firmy pod marketingowo-sprzedażową presją. ROI z akcji promocyjnych w B2C i B2B – najnowsze dane z rynku

Raport

Aż 46% firm odnotowuje dodatni bądź neutralny ROI z akcji promocyjnych, ale ponad połowa (52%) w ogóle nie mierzy skuteczności prowadzonych działań. W obliczu wyzwań gospodarczych, takich jak inflacja, presja kosztowa i niepewność rynkowa, coraz więcej firm sięga po narzędzia, które pozwalają nie tylko generować sprzedaż, ale również budować lojalność i rozpoznawalność marki. Najnowszy raport „ROI w akcji: promocje i nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż" przygotowany przez Pluxee Polska na podstawie badań Instytutu PBS przynosi konkretną odpowiedź: w walce o klienta dobrze zaprojektowane akcje promocyjne stają się kluczowym elementem skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych. Zarówno w B2C, jak i B2B. Poniżej dane, które potwierdzają ich realny wpływ na wynik finansowy, efektywność i pozycję marki.

Kluczowe wnioski z raportu:

  • 3 największe wyzwania sprzedażowe polskich firm to: pozyskanie nowych klientów, utrzymanie i rozwój sprzedaży do obecnych klientów;
  • niemal 80% firm w Polsce organizuje akcje promocyjne – to wzrost aż o 7 punktów procentowych (p.p.) względem 2020 r.;
  • 41% organizuje akcje tego typu przynajmniej raz w miesiącu;
  • blisko 70% firm wykorzystuje w swoich akcjach nagrody;
  • 63% organizacji korzysta z nagród, aby zmotywować uczestników do działania, a 43% uznaje, że bez nich działania byłyby nieskuteczne (wzrost z 26% w 2020 r.!);
  • 28% firm planuje zwiększyć budżet na nagrody w 2025 r. W 2020 r. było to zaledwie 11%;
  • 37% respondentów wskazuje mechanizm akcji jako kluczowy czynnik sukcesu, a 36% uznaje atrakcyjność nagród i koszty organizacji za równie istotne;
  • 46% firm odnotowuje dodatni (32%) bądź neutralny (14%) zwrot z inwestycji, a tylko 2% negatywny;
  • aż 52% firm nie mierzy ROI z prowadzonych akcji promocyjnych;
  • o +8 p.p. wzrasta odsetek firm z pozytywnym (36%) lub neutralnym (18%) wskaźnikie...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy