Elementy, które powinny znaleźć się w Twojej strategii marketingowej

Marketing

Social media to już od dawna coś więcej niż tylko miejsce do publikowania prostych postów i zdjęć. Stały się krytycznym zasobem dla marek, w którym firmy mogą budować lub tracić lojalność konsumentów. Wraz z rozwojem kanałów, formatów i narzędzi rosną coraz bardziej oczekiwania klientów. Przede wszystkim oczekiwania te dotyczą większej autentyczności i personalizacji doświadczeń, jakie oferują marki. Mimo że niektóre zmiany w zachowaniach klientów są subtelne, zauważenie ich może przyczynić się do lepszej efektywności zespołów marketingowych oraz wyprzedzenia konkurencji. Spójrz na listę sześciu najważniejszych trendów, które powinny znaleźć się w komunikacji marketingowej na 2025 r.

1. Zrównoważony i etyczny branding

Coraz częściej konsumenci wybierają marki, których wartości rezonują z ich własnymi przekonaniami. Szczególnie dotyczy to wartości płynących ze zrównoważonego rozwoju, społecznej odpowiedzialności i zaangażowania. Brandy, które w przejrzysty i spójny sposób realizują tę politykę, zyskują zaufanie i lojalność konsumentów, a co jeszcze bardziej istotne – budują emocjonalną więź ze swoimi odbiorcami. Konsumenci utożsamiają się z marką, która realizuje bliskie im postawy. Działania te muszą być autentyczne, ponieważ konsumenci są wyjątkowo wrażliwi na najmniejsze próby manipulacji na tym polu. W przypadku niepowodzenia czy potknięcia ważna jest szybka reakcja brandu, przyznanie się do pomyłki i naprawa, co pozwoli przekuć negatywne zdarzenie w mniej dotkliwe w skutkach.

Jak to osiągnąć?

POLECAMY

  • Bądź otwarty i transparentny na temat swoich działań – informuj z wy...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy