DANE jako podstawa dla bezpiecznego przekazywania poczty elektronicznej

DANE wspólnie z DNSSEC dba o to, by Twój e-mail z pewnością dotarł do właściwego adresata

Inne

Dobra reputacja otwiera wiele drzwi tak samo jak jej utrata te drzwi najczęściej zamyka. Dla osób prywatnych być może nie ma to tak wielkiego znaczenia jak w przypadku przedsiębiorców. Firmy wysyłkowe bowiem, usługodawcy czy też sektor bankowy żyją przede wszystkim ze swojej renomy i dlatego też chcą ją również w internecie utrzymać lub zoptymalizować. Jeśli jednak ich klienci staną się ofiarami ataku „man in the middle“, dobra opinia bardzo szybko się ulatnia. Dlaczego? Bo w ataku „man in the middle“ ktoś niepowołany staje pomiędzy klientem a dostawcą, twierdząc, że jest dostawcą. Taki atak jest również możliwy w odwrotnym kierunku.

 

Zilustrujmy to następującym przykładem: przyjmijmy, że jesteś sprzedawcą internetowym i przesyłasz automatycznie e-maile z transakcjami, takimi jak faktury czy potwierdzenie zamówienia. W trakcie ataku „man in the middle“ e-maile te są przekazywane do nieznanych osób trzecich. Wysłana przez Ciebie np. faktura nigdy nie dotrze do konkretnego klienta, i o zgrozo nie będziesz w stanie tego zauważyć. W rezultacie oczywiście nie otrzymasz należnych pieniędzy, gdyż klient nie otrzymał Twojej faktury. Co w takim wypadku następuje? To jasne: wysyłasz przynaglenie do zapłaty. Jednakże przynaglenie do zapłaty bez otrzymania wcześniejszego rachunku wzbudza w Twoim kliencie uzasadnioną irytację i wpływa na utratę jego zaufania do Ciebie. Z marketingowego punktu widzenia to katastrofa.
Niestety może być jednak znacznie gorzej: przy...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy