Co Twój handlowiec chciał Ci powiedzieć, zanim odszedł?

Okiem praktyka & konsumenta

A więc, żegnamy się, szefie… Na koniec kilka zdań. Szkoda, że teraz, gdy jest już za późno. Ale być może pomoże to tym, którzy zostaną! 

Oczywiście nie każdy pracownik, który właśnie zwalnia się z Twojej firmy, przekaże Ci precyzyjne i wartościowe informacje o powodach odejścia. Takie, jakie uzyskuje się z dobrego exit interview (wywiad z osobą, która odchodzi z pracy).  Sama procedura prowadzenia takich rozmów także nie jest standardem, a jest to bezcenne źródło informacji. Obowiązki handlowca nie należą przecież do łatwych. Wymagają umiejętności z wielu dziedzin: psychologii, komunikacji, myślenia strategicznego – ta lista jest długa. Jako menedżer sprzedaży pewnie nieustannie zastanawiasz się nad tym, jak pomóc swoim ludziom w ciągłym utrzymywaniu motywacji i skuteczności. Przyjrzyjmy się kilku wnioskom z praktyki menedżera sprzedaży – miejmy nadzieję, że będą inspiracją do tego, jak utrzymać w zespole tych handlowców, na których Ci zależy.

POLECAMY

„Nie pomogłeś mi zrozumieć naszych klientów”


Dużo mówi się o indywidualnym podejściu do klientów. To oczywiście bardzo ważne. Jednocześnie na początku procesu sprzedaży, w prospektingu, trudno jest poznać każdego z osobna. Żeby rozsądnie podzielić klientów na w miarę jednorodne grupy, warto zrobić persony klientów – czyli profile przedstawione w postaci przejrzystego, czytelnego obrazu: zdjęcia i opisu głównych cech. To pomaga sprzedawcom zrozumieć, czym różn...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy