11 argumentów za tym, by lepiej znać swoją konkurencję

Strefa szefa

Wiesz dobrze, że Twój biznes nie działa w próżni. Masz konkurencję i warto, żebyś wiedział o niej jak najwięcej. W niniejszym artykule znajdziesz kilka podpowiedzi, które pozwolą Ci usystematyzować monitoring konkurencji i skuteczną obserwację Twojego otoczenia biznesowego.

Badanie konkurencji służy różnym celom. Z punktu widzenia właściciela biznesu może się ono przydać, gdy planujesz wdrożyć nowy produkt/usługę, chcesz zweryfikować grupę docelową, testujesz politykę cenową lub chcesz wejść na nowy rynek. Dla handlowca jest narzędziem pomagającym zweryfikować podejmowane działania sprzedażowe. Dziś przyjrzę się tej drugiej perspektywie.
Na początek zachęcam Cię do zastanowienia się nad poniższymi obszarami i odpowiedziami na następujące pytania:

POLECAMY

  1. Z kim konkurujesz?
    ...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy