Zrozumieć mobilnego konsumenta

Marketing

Rozwój technologii w obszarze mobile marketingu postępuje niezwykle szybko, co najlepiej uwidacznia najnowszy raport Spicy Mobile pt. „MarTech”. Dostępne na mobile’u dane pozwalają lepiej zrozumieć potrzeby i preferencje konsumentów, a możliwości technologiczne – dotrzeć do nich z unikalną i angażującą reklamą.

W 2021 i w 2022 r. agencja Spicy Mobile – wraz z partnerską aplikacją Moja Gazetka – zrealizowała dwa duże projekty badawcze. W pierwszym udział wzięło 2380 osób – użytkowników aplikacji Moja Gazetka – których zapytaliśmy się o to, jak zmieniło się ich podejście do zakupów w wyniku pandemii i jaką rolę w procesie zakupowym odgrywa mobile. W połowie 2022 r. zrealizowaliśmy kolejne badanie. Tym razem, z uwagi na postępującą cyfryzację biznesów i usług, sprawdziliśmy, w jakim stopniu Polacy korzystają z usług cyfrowych oraz jaki mają stosunek do zmian technologicznych. Odpowiedzi udzieliło ponad 1000 użytkowników aplikacji Moja Gazetka. Wyniki z tego badania opublikowaliśmy w raporcie Spicy Mobile pt. „MarTech”, który ukazał się na rynku pod honorowym patronatem IAB Polska.

POLECAMY

Mobile a zakupy

Jak wynika z naszych badań, aż 65% konsumentów robi zakupy na smartfonie. Najczęściej na mobile’u kupują użytkownicy w wieku 25–34 lata. Wśród nich jedynie co piąty (19%) nigdy nie kupił nic na urządzeniu mobilnym. Co więcej, analizując wyniki, możemy pokusić się o stwierdzenie, że m-commerce przenosi się ze stron mobilnych sklepów do aplikacji – 36% konsumentów przyznaje, że kupuje w aplikacjach i na stronach mobilnych, a kolejnych 20% tylko w aplikacjach. Ni...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy