Dołącz do czytelników
Brak wyników

Inne

29 stycznia 2019

Wpływ hejtu na decyzje inwestorów

0 580

Nie od dziś wiadomo, że świat inwestycji rządzi się własnymi prawami. Gra na giełdzie jest obarczona ryzykiem oraz uzależniona od wielu
czynników. Jedną z pułapek współczesnego świata jest Internet. Z jednej strony niesie ze sobą wiele pozytywnych zmian, natomiast z drugiej
skrywa wiele zagrożeń. Przykładem negatywnego zjawiska jest hejt. Jedną z najmniej poważnych konsekwencji, jakie ze sobą niesie, jest
osłabienie reputacji firmy. Często skutki hejtu w Internecie są tragiczne. W jaki sposób hejt może wpłynąć na decyzje inwestorów?
 

Co wpływa na cenę akcji na giełdzie?

Na notowania spółek mają wpływ różne czynniki. Wśród nich należy wyróżnić najważniejsze trzy grupy: fundamentalne, techniczne i emocjonalne. Wahania kursu akcji w przeciągu najbliższych godzinbędą wynikiem ludzkich emocji. Inaczej wygląda kwestia prognoz sięgających kilku lat do przodu. Te będą uzależnione od czynników fundamentalnych. Oznacza to, że na pozycję spółki w notowaniu ma wpływ głównie jej wynik finansowy. Wzrost jest oczywistą siłą napędową. Kolejną ważną grupą czynników są czynniki techniczne. Można je sprowadzić do ogólnej sytuacji ekonomicznej, jak i tych bardziej szczegółowych, na przykład inflacji, klasy aktywów, ale też demografia czy płynność rynkowa. Odrębną grupą są czynniki sentymentalne, którym chcemy poświęcić więcej uwagi.

Czynniki emocjonalne, czyli czy chodzi wyłącznie o modę?

Moda narzuca określone trendy, które zmieniają się sezonowo i w zależności od tego są mniej lub bardziej popularne. Podobnie wygląda kwestia inwestycji. Jednak, jak sama nazwa wskazuje, na pewne decyzje mają wpływ emocje. Jest to kwestia psychologii, która ma silny związek ze skojarzeniami, jakie budzi dana spółka. Oczywiste jest to, że inwestor nie zainteresuje się lub będzie uprzedzony przed zakupem takiej, która powszechnie cieszy się złą opinią. Patrząc realistycznie, jest też nikła szansa na to, że odzyska utracone zaufanie. Jak widać czynniki emocjonalne mają bardzo duży wpływ na decyzje zakupowe inwestorów. Co więcej, niektórzy twierdzą, że to od nich jest w pełni uzależniona decyzja o dokonaniu zakupu lub jego braku. Jak się okazuje w pierwszej chwili najistotniejszą rolę, odgrywają emocje.

Ochrona wizerunku w sieci, czyli jak walczyć z negatywnymi opiniami?

Prawdziwym problemem w obecnych czasach jest walka z hejtem w sieci. O ile łatwiej jest zdementować plotkę lub zaprzeczyć czemuś w realnym życiu, o tyle w Internecie nie jest to już takie proste. Pewne jest jednak to, że należy walczyć z negatywnymi opiniami w sieci i nie pozostawiać żadnego komentarza bez odpowiedzi. Może to jedynie pogorszyć sytuację i mieć nieodwracalne skutki. Jak w każdej sytuacji zdarzają się jednak odstępstwa od reguły, tak również są przypadki, w których należy wiedzieć, jak usunąć komentarz. Należy również pamiętać, że w Internecie czas ma olbrzymie znaczenie, dlatego trzeba działać szybko. Jest to bardzo ważne, ponieważ w szczególności hejt ma silne tendencje do narastania aż do tego stopnia, że może stać się niepohamowany. Wtedy nie pomogą już dobre opinie i lata obecności spółki na rynku.

Jak walczyć z hejtem i usuwać negatywne opinie?

Liczba Internautów na całym świecie jest tak duża, że jeśli nasz biznes dotkną negatywne opinie, to zaczynamy panikować. W takiej sytuacji normalne jest to, że nie widzimy wyjścia z danej sytuacji i nie patrzymy optymistycznie w przyszłość. Jednak z hejtem można sobie poradzić. W tym celu należy bez zastanowienia skorzystać z pomocy specjalistów, którzy znają reguły rządzące światem online. Firmy, w  których pracują specjaliści marketingu internetowego, są wyspecjalizowane w działaniach online i wiedzą, jak usunąć komentarz bez narażenia firmy na straty. Kluczem do sukcesu jest również umiejętne moderowanie treści tak, aby firma z komunikacji internetowej mogła czerpać korzyści. Jest to szczególnie istotne, ponieważ podstawą budowania marki jest obecnie kształtowanie jej wizerunku w sieci. Jest to kwestia złożona i związana z komunikacją w wielu mediach społecznościowych. Dynamika Internetu sprawia, że wpływ ma nie tylko rodzaj zamieszczanych treści, ale również sposób i szybkość reakcji. Celem wszystkich tych działań jest ochrona wizerunku w sieci.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze profesjonalnej agencji?

Najszybszą i najłatwiejszą metodą na znalezienie agencji jest skorzystanie z Internetu. W tym celu wystarczy jedynie wpisać interesującą nas frazę tak, aby wyświetliła się duża liczba wyników. Ważnym etapem jest selekcja firm, ponieważ najważniejszym kryterium wyboru powinny być zdobyte doświadczenie i uzyskane rekomendacje. Jest to szczególnie ważne, jeśli szukamy specjalistów, którzy mają nam pomóc w walce z hejtem. Tylko takie działanie pozwoli odzyskać nadwyrężoną reputację marki. Walka z e-kryzysem wymaga przede wszystkim doświadczenia. Jego potwierdzeniem mogą być przede wszystkim rekomendacje, które wyrażają zadowolenie klientów i odnoszą się do konkretnych działań. Takowe posiada agencja Warsaw Media House, które przez lata obecności na rynku odnosi sukcesy i specjalizuje się w takich obszarach jak hejt. To sprawiło, że w gronie kluczowych działań wysoko plasuje się walka z hejtem. Jest to wyjątkowo poszukiwany i pożądany obszar działań, w którym wyspecjalizowanie wynika z wieloletniej praktyki. Jest ona skuteczna, ponieważ działa w połączeniu ze specjalistyczną i obszerną wiedzą z zakresu e-marketingu.

Dlaczego warto skorzystać z usług Warsaw Media House?

Prestiżowa agencja to właśnie Warsaw Media House. Referencje zdobyte przez nich mówią same za siebie. Imponująca jest również ich liczba, bo wynosi aż 180. Opinie pochodzą zarówno od małych firm, jak i klientów korporacyjnych. Jest to zasługa doświadczenia i licznych kompetencji, jakie posiadają pracownicy agencji. Dotyczą one takich dziedzin, jak Prince2, SEO, e-mail marketing, techniki sprzedażowe, planowanie mediów czy działania PR. Wszystko to ma na celu zwiększenie konkurencyjności danego produktu poprzez uruchomienie skutecznych mechanizmów sprzedażowych. Jedną ze wciąż cieszących się małą popularnością specjalności jest zarządzanie e-kryzysem, walka z hejtem, budowanie sieci rekomendacji oraz ochrona wizerunku w sieci. Warsaw Media House traktuje te działania jako priorytet. Sprawa, jak widać, w dużej mierze dotyka również spółek giełdowych, a hejt i natłok negatywnych opinii powoduje osłabienie ich popularności. Wpływa to na decyzje inwestorów i często jest powodem rezygnacji z danego zakupu. Należy więc zwrócić uwagę na działania marketingu online na giełdzie, gdzie dynamika przybiera zawrotne tempo. Dlatego warto powierzyć takie działania profesjonalistom, którzy są specjalistami w swojej branży. Z Warsaw Media House sukces Twojej firmy jest w dobrych rękach!

Przypisy