Samą historię TikToka i jego fenomenu można podzielić na dwie części. Powstał w 2016 r. w Chinach, gdzie pojawił się na rynku pod nazwą Douyin. Kiedy właściciel postanowił wprowadzić go na rynki zagraniczne, zmienił jego nazwę na obecną. Ale to nie stąd TikTok jest znany najbardziej, bo jego sukces na dobrą sprawę opiera się na innej aplikacji: Musical.ly. Posiadała ona podobne funkcjonalności, ale znana była na zachodnim rynku. W 2018 r. obie aplikacji się połączyły.
POLECAMY
Kim są użytkownicy TikToka?
Najczęstszym pytaniem w kontekście tej aplikacji zadawanym przez „starszych” ludzi (millenialsów i starszych) jest: „Czy tylko ja nie wiem, o co chodzi w tej aplikacji?”. Najwyższa pora to zmienić! Jeżeli chodzi o Polskę, jesteśmy w światowej czołówce pobrań TikToka w 2018 r. A chcąc kierować komunikat reklamowy do młodych ludzi, powinniśmy wiedzieć, jak aplikacja działa i dlaczego tak bardzo spodobała się nastolatkom.
Zanim skupimy się samej aplikacji, warto przyjrzeć się jej odbiorcom. To przede wszystkim ludzie młodzi – nastolatki z małych miast i wsi. W Polsce do tej pory prawdopodobnie pierwszym badaniem użytkowników TikToka (i najbardziej aktualnym w przestrzeni publicznej) jest badanie agencji Get Hero z początku bieżącego roku. Wcześniej raport na ten temat przygotowała agencja influencer marketingu Hash.fm, ale dotyczył aplikacji jeszcze przed globalnym połączeniem...