Team coaching w budowaniu efektywnych zespołów

Strefa szefa

Współczesny rynek biznesowy stawia przed firmami wiele wyzwań. Konkurencja rośnie, oczekiwania klientów ewoluują, a technologie zmieniają sposób prowadzenia działalności gospodarczej. W takim środowisku zespoły sprzedażowe odgrywają kluczową rolę w realizowaniu bieżących wyników oraz w zwiększaniu ich w kolejnych latach. Potrzebują do tego jednak odpowiedniego wyposażenia, aby na rynku tworzyć przewagę konkurencyjną u klientów.

Czasy szkolenia handlowca tylko za pomocą narzędzi mijają bezpowrotnie. Na zapytania, czy możemy przeszkolić zespół sprzedaży tylko z technik i dać im przysłowiowe „mięso”, odpowiadamy „Nie, nie robimy takich szkoleń”. Na pytanie zaś dlaczego, ich nie organizujemy, odpowiadamy, że „To nie działa i szkoda Państwa pieniędzy oraz waszego i naszego czasu”.
Zespoły sprzedażowe to najczęściej grupy szkolone w organizacjach. Dni spędzonych na scenkach, poligonach sprzedażowych i ćwiczeniu słynnego CZK (Cecha – Zaleta – Korzyść) nie są w stanie zliczyć działy HR i sales dyrektorzy, a jednak wciąż coś nie działa. Handlowcy szukają kolejnych narzędzi do zawładnięcia potencjalnym kupcem, jednak zapominają o najważniejszym „narzędziu”, czyli o sobie samym.

POLECAMY

Co zatem działa?

W dobie kryzysu na rynku, gdy rozpęd kupujących wygasa, to trudniej sprzedać, wtedy wynik zaczyna spadać, motywacja i zaangażowanie się obniżają, a to wszystko powoduje frustrację oraz narastającą obawę o plan sprzedażowy i wyznaczone KPI. Łatwo jest błyszczeć, jak jest hossa, ale sztuką jest sprzedawać, jak jest bessa. Handlowiec musi się dziś wyróżniać spośród tysięcy innych handlowców z tej samej branży z...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy