Dołącz do czytelników
Brak wyników

Inne

2 kwietnia 2019

Tax Care rozwija zdalną księgowość

0 121


Od dziś wszyscy przedsiębiorcy w Polsce mogą przy pomocy telefonu wystawiać faktury swoim kontrahentom lub fotografować i gromadzić w chmurze obliczeniowej papierowe dokumenty, potwierdzające poniesione przez nich wydatki. Jest to możliwe dzięki bezpłatnej aplikacji stworzonej przez Tax Care jako rozszerzenie Chmury Faktur – platformy do wystawiania, analizowania, przechowywania i przesyłania dokumentów księgowych.  


Chmura Faktur zadebiutowała w lutym 2018 roku jako bezpłatne narzędzie do prowadzenia księgowości mikroprzedsiębiorstw online. Rozwiązanie stworzyła firma Tax Care – największe biuro rachunkowe w Polsce. Obecnie z platformy korzysta ponad 43 tys. przedsiębiorców. Dotychczas wystawili oni w Chmurze blisko 700 tys. faktur, co średnio daje ponad 50 tys. faktur miesięcznie.

 – Zainteresowanie przedsiębiorców rośnie razem z naszymi oczekiwaniami – w ciągu pół roku liczba użytkowników Chmury Faktur się podwoiła. Teraz oddajemy w ich ręce wersję mobilną, która pozwala wystawiać, rejestrować i wysyłać faktury przez smartfon lub tablet, z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie ‒ mówi Adam Głos, prezes Tax Care. – Po przesłaniu do Chmury wszystkie sfotografowane faktury papierowe mogą być przetworzone na łatwiejsze w obrocie i rozliczaniu wersje elektroniczne. Rozwiązania takie jak aplikacja Chmury zmniejszają ryzyko przeoczenia lub zgubienia jakiejś faktury w rozliczeniach firmy – dodaje.

Księgowość w kilku klikach

Chmura Faktur przede wszystkim ułatwia i przyspiesza wystawianie faktur. Przedsiębiorcy między innymi automatycznie pobierają dane kontrahentów z GUS, sprawdzają REGON lub status płatnika VAT. Nadawcy dokumentów księgowych korzystają też z możliwości potwierdzenia odbioru i przypomnienia o terminie zapłaty. Chmura umożliwia im także kontrolę wydatków i przychodów firmy, wystawianie not korygujących i ponagleń do zapłaty. W razie potrzeby faktury z Chmury mogą być ręcznie lub automatycznie przesyłane do księgowej. Na podstawie wprowadzonych danych użytkownik jest w stanie wygenerować plik JPK VAT oraz JPK_FA i przesłać go do urzędu skarbowego.

Faktury pod cyfrową presją

Zarówno Chmura Faktur jak i jej mobilna wersja są udostępniane bezpłatnie. Według Tax Care, platforma i aplikacja pomagają przedsiębiorcom w przejściu na całkowicie elektroniczną księgowość. Zmiany są wymuszane przez kolejne przepisy wprowadzane przez Ministerstwo Finansów. Jednym z nich jest obowiązek przesyłania pliku kontrolnego JPK_VAT. Jeszcze w tym roku ma zacząć działać Centralny Rejestr Faktur, kolejne narzędzie, które ma pomóc administracji w wykrywaniu nadużyć podatkowych. Wymusi to na wszystkich działających w kraju firmach, które uczestniczą w rynku zamówień publicznych, wystawianie e-faktur, czyli elektronicznych faktur w postaci ustrukturyzowanej.

- Do wdrażania zmian, oprócz przepisów, przedsiębiorców zachęca brak konieczność ręcznego wpisywania do systemu papierowych faktur. Zwłaszcza małe firmy szybciej niż pozostali chłoną nowoczesne rozwiązania technologiczne w księgowości. W przeciwieństwie do większych firm, mają mniej dokumentów księgowych oraz krótszy proces podejmowania decyzji i księgowania – mówi Anna Moskwiak-Karaszewska, dyrektor działu IT Tax Care. – Rosnąca liczba użytkowników Chmury Faktur świadczy o tym, że polscy przedsiębiorcy doceniają zalety rozwiązań „digital” – podsumowuje.

Aplikacja mobilna dostępna jest na urządzeniach korzystających z dwóch najbardziej popularnych systemów operacyjnych Android i iOS.

Przypisy