Doświadczenie 1.
Strategia ludzkiego podejścia do pracowników
Wydarzenia z marca 2020 r. zaskoczyły praktycznie wszystkich. Z każdym dniem dowiadywaliśmy się o nowych aspektach pandemii. Automatycznie pojawiało się bardzo dużo informacji niesprawdzonych, które generowały fale plotek i spekulacji. Tym samym narastał stres związany z niepewnością co dalej, czy będzie praca, czy pracę utrzymamy. I wtedy właśnie przyszedł „lockdown”, który sprawił, że zespoły automatycznie stały się rozproszone i zdalne, a wizyty u klientów stały się rzadkością. Badanie, które przeprowadziłem w tym czasie wśród pracowników firm współpracujących, pokazały wyraźnie obawy pracowników o utrzymanie pracy oraz stres wynikający z braku informacji. Praca zdalna uruchomiła też mechanizmy związane ze zmianą warunków pracy (dzieci w domu, zdalne lekcje). Ten tryb pracy uruchomił jednak jeszcze jeden aspekt – część menedżerów nie do końca umiała sobie poradzić z zarządzaniem zespołami rozproszonymi i zdalnymi. Ten czas okazał się sejsmografem zaufania na linii pracownik – szef. Część menedżerów z tendencją nadmiernego kontrolowania zaczęła mieć problem ze zbieraniem informacji na temat efektywności pracowników. Druga zaś część przyjęła strategię pracy opartą na zaufaniu do pracowników. Częsty kontakt z pracownikami, głównie za pomocą telefonu, był ukierunkowany na „czysto ludzkie rozmowy”, gdzie...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!