Synergia zespołu marketingu i sprzedaży

Marketing

Zadanie jest proste. Odpowiedz na pytanie: Jaki wspólny cel ma dział handlowy i dział marketingu? Do dyspozycji mamy jedno słowo. Na jakie słowo postawisz?

Leady, leady, leady – obiekt pożądania, ale kogo?

Pracując w dziale sprzedaży lub marketingu na pewno znasz to pojęcie. Jest spora szansa, że to właśnie za liczbę leadów jesteś rozliczany. W wolnym i przyziemnym tłumaczeniu lead to ktoś (firma, osoba) zainteresowany naszą ofertą. W zależności od strategii, jaką uprawiasz, różne kryteria mogą charakteryzować Twojego leada i nie każda osoba, od razu się nim staje.
Gdyby ktoś na początku mojej marketingowej drogi zapytał mnie, czy marketing odpowiada za leady w firmie, na bank bym zaprzeczyła. Teraz podpisuję się pod tym wszystkimi kończynami. Z drugiej strony, gdyby wtedy ktoś mnie zapytał, czy sprzedaż odpowiada za pozyskiwanie leadów, zgodziłabym się bez wahania. Teraz powiedziałabym: „też”. Gdzie zatem leży prawda i kto odpowiada za ich pozyskiwanie?

POLECAMY

Marketing

Najczęstsze skojarzenie z marketingiem, jakie nasuwa się jako pierwszą myśl, to reklama i „robienie hałasu”. Kojarzy nam się to z kolorowymi i dynamicznymi obrazkami, ciekawymi hasłami, lub czasami denerwującymi melodyjkami, które nie potrafią nam wyjść z głowy. Owszem, te elementy również składają się na działania marketingowe. I wszystkie one mają na celu (w sposób bezpośredni lub nie) zwiększenie sprzedaży.
W marketingu b2b działania te nie uderzają w klientów docelowych, a właśnie w osoby potencjalnie zainteresowane ofertą, czyli właśnie w leady. Naszym głównym celem jest tak dobrać działania i sposób komunikacji, żeby tych zainteresowanych było jak najwięcej.
Co więc należy do obowiązków marke...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy