Sprzedaż to liczby, którymi musimy odpowiednio zarządzać

Otwarty dostęp Zapytaj specjalistę

Konrad Pękała – menedżer z bagażem doświadczeń. Obecnie dyrektor sprzedaży w brandcoast.pl, firmie zajmującej się produkcją skutecznej reklamy wizualnej. Pracował w wielu branżach, m.in. w branży HORECA, rozrywkowej, eventowej i reklamowo-marketingowej. Prywatnie pasjonat sportów motorowych i motorowodnych oraz aktywnego działkowania. Z Agatą Drynko rozmawia na temat planowania sprzedaży na 2022 r. oraz tego, na jakie wyzwania powinni być gotowi handlowcy.

Za nami kolejne miesiące ciężkiej pracy, w zakres której wchodziło wiele rozmaitych projektów. Jesteśmy jednak zarówno w trakcie intensywnego planowania działań sprzedażowych na rok 2022, jak i w wirze trwających już akcji. Jakie największe wyzwania czekają na handlowców w nadchodzącym roku?
Sprzedaż to przede wszystkim docieranie, kontakt i budowanie relacji z klientem. To także słuchanie, odczytywanie oczekiwań i rozumienie potrzeb. Odpowiednio ułożone procesy pozwalają na utrzymanie ciągłości sprzedaży. Nie od dzisiaj jednak wiadomo, że kluczową rolę w skutecznej sprzedaży odgrywa właściwy jej model. Powinien on być dopasowany do branży, produktu, persony i grupy docelowej, ale też do samego handlowca. To właśnie ten element jest dużym wyzwaniem dla menedżerów i dyrektorów handlowych. Współcześnie nadal w dużej skali borykamy się z akwizycyjnym podejściem do sprzedaży. Takie działanie skutecznie zniechęca klientów do podejmowania i utrzymywania relacji handlowych. Klient musi mieć poczucie, że czas poświęcony na rozmowę z przedstawicielem lub doradcą handlowym będzie dla niego mądrą inwestycją, która się zwróci. Odpowiednie kształtowanie modelu to jeden z priorytetowych elementów, na którym powinny skupić się w najbliższym czasie działy sprzedaży. To jednak nie wszystko, ponieważ czeka nas dużo więcej wyzwań. Każdy proces, który tworzymy musi być mierzalny. To pozwala nam na skuteczne skalowanie sprzedaży i jej analitykę...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy