Z mojej perspektywy pozyskanie nowego klienta jest wielką sztuką i osobiście uważam, że jest to ważne wydarzenie w planie pracy handlowca. Jednak równie ważnym elementem procesu sprzedażowego jest utrzymanie tego odbiorcy, bo nie jest sztuką zrealizować z odbiorcą jedną sprzedaż. Sztuką jest realizować z nim sprzedaż powtarzalną. A w aspektach związanych z utrzymaniem klientów, mamy, jako handlowcy, jeszcze sporą pracę domową do odrobienia.
Jak zadbać o klientów?
Nasz portfel klientów powinien być jak dobrze działająca instalacja wodna. Oczywiście jest tak do czasu, gdy w naszym systemie nastąpi rozszczelnienie i następuje wyciek. To może być sytuacja reklamacyjna lub nawet utrata klienta, który przeszedł do konkurencji z częścią zakupów. Dlatego tak bardzo ważne jest, abyśmy dbali o szczelność naszej instalacji. A jak to zrobić lub czego nie robić? O tym poniżej.
Po pierwsze ważna jest systematyczność. Handlowcy często pojawiają się u swoich klientów tylko podczas rutynowych zamówień lub gdy klient sygnalizuje potrzebę zrealizowania wspólnie jakiegoś projektu. To w obecnych czasach zbyt mało. Bo wyobraź sobie sytuac...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!