Dlaczego tak bardzo firmy obawiają się podwyżek cen?
Obawa przed podwyżkami wynika: po pierwsze, z paraliżującego strachu przed negatywną reakcją klientów, a po drugie – z niewiedzy, w jaki sposób podwyżki wprowadzić skutecznie.
POLECAMY
Przed podjęciem ostatecznej decyzji o podwyżce powinniśmy podsumować wnioski ze zmian cen w przeszłości. Przeanalizujmy: czy po wprowadzeniu zmiany cen nastąpił spadek sprzedaży? Czy w opiniach Google pojawiły się zastrzeżenia dotyczące podwyżki cen? Ilu klientów je zgłosiło?
Prawdopodobnie wnioski z tej analizy dodadzą nam więcej odwagi, bo w zdecydowanej większości przypadków naszych klientów wprowadzane zmiany cen nie spowodowały istotnego spadku sprzedaży, a negatywne reakcje klientów były marginalne.
Pamiętajmy, że klienci zdecydowanie częściej odchodzą z powodu rozczarowania jakością produktów czy usług niż z uwagi na kilkuprocentową...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!