Skuteczne podwyżki cen

Strefa szefa

Przerwane łańcuchy dostaw, gwałtowny wzrost cen energii, paliw, prognoza dwucyfrowej inflacji – to dzisiejsza rzeczywistość. Wzrost kosztów prowadzenia działalności gospodarczej powoduje, że brak podwyżek cen skutkuje znacznie obniżoną zyskownością. Zaniechanie podwyżki cen w obecnych warunkach rynkowych jest więc niczym innym jak przyszłą stratą. Możemy zatem stwierdzić, że bardziej odpowiednim określeniem na zmianę cen w obecnej sytuacji jest aktualizacja czy dostosowanie cen – a nie podwyżka! W artykule prezentuję najważniejsze zagadnienia dotyczące skutecznego sposobu wprowadzania podwyżek cen w celu obrony marży.

Dlaczego tak bardzo firmy obawiają się podwyżek cen?

Obawa przed podwyżkami wynika: po pierwsze, z paraliżującego strachu przed negatywną reakcją klientów, a po drugie – z niewiedzy, w jaki sposób podwyżki wprowadzić skutecznie.

POLECAMY

Przed podjęciem ostatecznej decyzji o podwyżce powinniśmy podsumować wnioski ze zmian cen w przeszłości. Przeanalizujmy: czy po wprowadzeniu zmiany cen nastąpił spadek sprzedaży? Czy w opiniach Google pojawiły się zastrzeżenia dotyczące podwyżki cen? Ilu klientów je zgłosiło?

Prawdopodobnie wnioski z tej analizy dodadzą nam więcej odwagi, bo w zdecydowanej większości przypadków naszych klientów wprowadzane zmiany cen nie spowodowały istotnego spadku sprzedaży, a negatywne reakcje klientów były marginalne.

Pamiętajmy, że klienci zdecydowanie częściej odchodzą z powodu rozczarowania jakością produktów czy usług niż z uwagi na kilkuprocentową...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy