Siostrzeństwo w czasach kryzysu – jak wspierać się wzajemnie?

Marketing

Mimo że termin „siostrzeństwo” coraz częściej pojawia się w debacie publicznej, wciąż jest on mało znany i często niezrozumiany. Według najnowszych badań Fundacji W ZGODZIE ZE SOBĄ zaledwie 30% Polaków zetknęło się z tym pojęciem, a tylko 9% potrafi je precyzyjnie zdefiniować. Co więcej, choć 34% respondentów dostrzega przejawy siostrzeństwa w swoim otoczeniu, aż 40% uważa, że mężczyźni są bardziej lojalni wobec siebie niż kobiety. Wyniki te pokazują, że idea kobiecego wsparcia i solidarności wymaga dalszej promocji i świadomego wzmacniania.

Kobiety wobec siebie – wsparcie czy hejt?

Z jednej strony kobiety coraz częściej organizują się w społeczności wspierające, uczestniczą w grupach mentoringowych i biznesowych, wzajemnie się inspirują, a z drugiej – badania wskazują, że kobiety bywają dla siebie wyjątkowo surowe. Aż 61% kobiet przyznaje, że to właśnie one częściej hejtują inne kobiety – podobnego zdania jest 44% mężczyzn. Najczęściej przyczyną hejtu są zazdrość (36%), niezadowolenie z własnego życia (28%) oraz chęć dowartościowania siebie kosztem innych (27%).
Co więcej, kobiecy hejt wyjątkowo często koncentruje się na wyglądzie i stylu życia. Badania pokazują, że kobiety trzykrotnie częściej niż mężczyźni komentują wygląd swoich znajomych. To sprawia, że hejt staje się n...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy