Siedem narzędzi marketingowych, które wspierają pracę handlowca

Marketing

Praca handlowca bazuje przede wszystkim na odpowiedniej renomie i opiniach klientów, a także kontrahentów biznesowych. By zwiększyć sprzedaż, a także poszerzać grono odbiorców, konieczne jest zastosowanie nowoczesnych narzędzi marketingowych i wizerunkowych. Na dość zatłoczonym rynku trzeba się wyróżniać. Ogromny rozwój w zakresie nowych technologii na rynku e-commerce, a także zmieniające się oczekiwania klientów – to wszystko sprawia, że następuje ewolucja zawodu handlowca. Oto, z jakich narzędzi marketingowych powinien korzystać, by stale poszerzać grono klientów.

Ze względu na zmiany na rynku detalistów, rozwój e-commerce, a także pojawienie się nowoczesnych narzędzi wspierających sprzedaż, modyfikacji uległa rola przedstawiciela handlowego. Ten nie jest rozliczany jedynie za wyniki sprzedażowe. Kluczowe jest budowanie relacji biznesowych, a także merchandising. Jak zadbać o budowanie marki własnej? Jak pozyskać nowych kontrahentów? Współczesny marketing daje wiele możliwości.

POLECAMY

Narzędzie 1. Strona www, czyli zadbaj o widoczność w sieci

Odpowiednio skonstruowana strona internetowa pomaga w zarządzaniu procesem sprzedażowym. Wybrane witryny mają zintegrowane moduły i systemy. W pracy handlowca pomaga także jasny proces sprzedażowy. Jak powinna wyglądać witryna, by wspierała cele biznesowe? Współczesne strony internetowe tworzone są w myśl idei SMART i powinny bazować na współczynnikach efektywności, czyli KPI. Warto odpowiedzieć sobie na pytanie, ilu klientów będzie odwiedzać stronę, czego mogą szukać, a także jakimi hasłami chcesz ich przyciągnąć.

Zbudowanie odpowiedniej strony internetowej wymaga wsparcia specjalistów. Ci wiedzą, jaki powinien być design, jak wygenerować odpowiednie leady i treści. Działaj w myśl zasady SMART. To angielski akronim od słów Sp...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy