Każdy projekt jest inny, ale przyjęta metodologia wspiera przejście przez kamienie milowe każdego nich bez względu na jego złożoność, zakres, fazowanie lub obszar, którego dotyczy. Ja w codziennej pracy jako PM stosuję swój dekalog. Przytaczam przykłady dotyczące stricte sprzedaży, ale swobodnie można go przełożyć na inne departamenty i inne projekty.
POLECAMY
1. Zespół
Zespół to klucz do sukcesu każdego projektu. Specjaliści i eksperci w swoich dziedzinach składają wymagania, które później kolejni eksperci przekładają na język techniczny, a ten z kolei następni specjaliści interpretują i tworzą na tej podstawie rozwiązania. Zespół jest tak silny jak najsłabsze jest jego ogniwo. Ważne jest zatem, by w zespole swoje miejsce znaleźli nie tylko ci, którzy wykazują się nie tylko wiedzą i doświadczeniem, ale również osoby zarażające innych swoim zaangażowaniem i wizją.
Projekt ma PM – Project Manager, który spina całe zadanie i pilnuje zależności w ramach trójkąta projektowego: zakres, koszty, czas (ramka 1). Odpowiada on za zebranie wymagań, skoordynowanie prac zgodnie z harmonogramem ustalonym na etapie powołania projektu oraz weryfikuje na bieżąco koszty, które generuje to zamierzenie. Do zadań PMa należy również zebranie zespołu projektowego, który będzie realizował poszczególne zadania na różnych etapach trwania projektu. Rolą PMa jest motywowanie zespołu do działania, angażowanie go w przydzielone zadania oraz statusowanie i komunikacja w zespole...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!