Dołącz do czytelników
Brak wyników

Inne

7 listopada 2019

Pod naszym patronatem: Retail Congress 2019
20.11.2019 r.

0 14

Handel przyszłości będzie tematem przewodnim Retail Congress, głównego wydarzenia towarzyszącego Targom RetailShow. Eksperci opowiedzą o zmianach, jakie czekają branżę handlową, wpływie nowych technologii i co zrobić już dziś, by z sukcesem rozwijać sieć handlową. Konferencja odbędzie się 20 listopada br. w Centrum EXPO XXI w Warszawie.

Tematyka Retail Congress skierowana jest do osób decyzyjnych średniego i wysokiego szczebla, odpowiadających za planowanie, strategię, a także optymalizację procesów i wdrażanie nowych technologii, zarówno w sklepach, jak i całym łańcuchu dostaw. Wystąpienia prelegentów będą atrakcyjne także dla tych, którzy zajmują się tworzeniem przestrzeni handlowych lub obsługą kanałów sprzedaży.

Handel przyszłości to technologie

Zmiany, które dotykają branżę retail, mają znaczny wpływ na budowanie wzrostu przedsiębiorstw oraz stabilność prowadzenia działalności. Filip Mazurkiewcz z Orange Polska, zwraca uwagę na trzy trendy, którym muszą sprostać firmy: coraz większy nacisk na budowanie modelu omnichannel wynikającego z oczekiwania przez klienta wspólnego komunikatu w wielu kanałach, potrzebę generowania większej wartości z każdego koszyka, a także dostarczanie indywidualnych doświadczeń konsumenckich. W czasie prelekcji „Data driven innovations w handlu” ekspert opowie o zmianach, jakie czekają branżę od strony technologicznej i czynnikach mających na to wpływ, tj. 5G i światłowody. – Słuchacze wyjdą z wiedzą, jak zmienia się środowisko technologiczne w Polsce, a co za tym idzie, na jakie rozwiązania jest gotowa branża retail – dodaje.

Przyszłość handlu to także coraz większa automatyzacja i samoobsługa, poprawianie jakości customer experience poprzez prostotę, szybkość obsługi oraz pełną dostępność zasobów w czasie rzeczywistym. Zdaniem Jakuba Kownackiego z firmy ISS RFID, który poprowadzi prelekcję „Jak będzie wyglądał rynek retail za 5 lat?”, rozwój technologii postępuje tak szybko i ma tak duży wpływ na prowadzenie działalności, że już dziś należy po nie sięgać, by optymalizować biznes. – Opowiem o technologiach przyszłości, o tym, nad czym pracują dziś naukowcy, czego można spodziewać się już wkrótce oraz wpływie technologii na rynek retail, m.in. na przykładach z USA – dodaje.  

Do przykładów sklepów amerykańskich reprezentujących dobre praktyki na wiodącym technologicznie rynku, odniesie się również dr Marek Borowiński, Shop Doctor w wystąpieniu „Najnowsze trendy w projektowaniu doświadczenia zakupowego klienta na podstawie sklepów z USA”. – Sklepy zmieniają się w kierunku samoobsługi i korzystania z aplikacji zakupowych. Podczas Retail Congress opowiem o sklepach w USA, które mnie zachwyciły, będę też chciał słuchaczom zaproponować, nieco inne niż dotychczas, podejście do projektowania doświadczenia zakupowego klienta – zapowiada.  

Pracownik ambasadorem marki w handlu przyszłości

Ważnym aspektem jest kwestia wyposażenia pracowników w technologię. Może się ona przełożyć na zwiększenie ich skuteczności, a w rezultacie satysfakcję klientów i wzrost sprzedaży detalicznej. Opowie o tym Tomasz Dzideczek z Zebra Technologies podczas prelekcji „Wpływ innowacyjnych technologii dla handlu detalicznego na pracę personelu oraz poziom obsługi klientów”. – Dzisiaj nie wystarczą już tylko zaangażowani pracownicy. Detaliści potrzebują członków zespołu, którzy będą ewoluować w kierunku bardzo zaangażowanych ambasadorów ich marek – dodaje ekspert. To jeden z czynników, poza dostępnością produktów, który wpływa, na wzrost odwiedzin klientów w sklepach stacjonarnych.  

Inne ciekawe wystąpienie „Utrata pracowników. Czy można temu zapobiec?”, które poprowadzi Tomasz Kalko, szkoleniowiec i mówca, poświęcone będzie wykorzystaniu potencjału firmy na styku sprzedawca - klient oraz pracownik - organizacja. Ekspert zwróci uwagę na konieczność skrajnej profesjonalizacji, tam, gdzie produkt jest drogi, trudny obsługowo, wymagający skomplikowanego wyboru opcji czy doradztwa. – Nawet jeśli firma sprzedaje produkty pozbawione rysu emocjonalnego, można zbudować więź z klientem, trzeba wiedzieć jak to zrobić i mieć do tego sprawnych handlowców. Drugim wątkiem, na którym się skupię, to wykorzystanie wiedzy podstawowego pracownika, który często jako pierwszy widzi potrzebę zmian i możliwości ich dokonania. To niebywale trudne dla menedżerów ukształtowanych w starych modelach, ponieważ ta zmiana wymaga przełamania menedżerskiego ego – podkreśla Tomasz Kalko.

Co jeszcze na Retail Congress?

Szczegółowy program całodniowej konferencji Retail Congress 2019 znajduje się na stronie: http://www.retailshow.pl/pl/agenda-2019. Przewiduje on inne ciekawe wystąpienia, m.in. dedykowane sklepom autonomicznym, o których opowie Sebastian Starzyński z ABR Sesta, czy projektowaniu wyglądu sklepów, które poprowadzi Ewa Gawroniak-Olejniczak, projektantka Modelowego Sklepu. Wiedzę technologiczną uzupełni ekspertka z firmy CISCO MERAKI, Małgorzata Wilson, która skupi się na zarządzaniu sieciami przedsiębiorstw w modelu chmury, a także Grzegorz Furtak z firmy Pricinglab, który przybliży słuchaczom innowacyjne modele pricingowe.     

Informacje praktyczne

10. Międzynarodowe Targi Wyposażenia Sklepów RetailShow odbędą się w dniach 20-21 listopada 2019 w godzinach 9:00-17:00 w Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie. Organizatorem Targów RetailShow jest firma ECP Polska.

Wstęp jest bezpłatny po zarejestrowaniu się na stronie internetowej http://www.retailshow.pl/pl/rejestracja lub w recepcji w dniu targów.

Sponsorami Głównymi RetailShow 2019 i Retail Congress są Orange, Koncept-L i Zebra Technologies. Firma ISS RFID ma status Sponsora Retail Congress.

 

Przypisy