Dołącz do czytelników
Brak wyników

Strefa szefa

29 lipca 2022

NR 40 (Lipiec 2022)

O emocjach, czyli marka osobista w czasie turbulencji

0 18

W biznesie liczą się efekty, trzeba działać! Brzmi znajomo? Przez wiele lat drogi zawodowej szłam do przodu, nie rozczulając się nad sobą, choć moje emocje nie były zaopiekowane. Radzę sobie – myślałam. Zajmuję się tym, co ważne: zadaniami, realizacją celów, wynikami. Od kiedy przyjrzałam się sobie, jakość mojego życia znacznie wzrosła, a to, co robię, daje mi więcej satysfakcji i spełnienia. Uczę się niełatwej sztuki odpuszczania, analizuję swoje reakcje, częściej ufam też intuicji.

Dlaczego o tym mówię? Ponieważ taka gotowość na zadbanie o siebie jest ważna, szczególnie teraz – w dobie wszechobecnego kryzysu.
 

POLECAMY

Zapamiętaj! 
Silna marka osobista oznacza nie tylko konkretną strategię, tworzenie treści, budowanie wizerunku – czyli wszystko to, co widać na zewnątrz. Silna marka to również trwałe fundamenty i zaplecze psychologiczne, które pozwalają nam przetrwać w czasach zawirowań.


Firma rozwinie się tak bardzo jak bardzo rozwijają się jej liderzy, a w przypadku działalności gospodarczej – osoba ją prowadząca. O jaki rozwój chodzi? Merytoryczny, ale ponadto mentalny i społeczny. Dzisiaj tak naprawdę podstawą jest dobry mindset: podejście całościowe, ponieważ nie funkcjonujemy w oderwaniu od tego, kim jesteśmy, jakie mamy wartości, czym się kierujemy zarówno w życiu, jak i biznesie, czy radzimy sobie z codziennymi decyzjami i czynami, jakie za nimi idą.
 


 

Zapamiętaj! 
Silna marka jest zasobem psychologicznym i emocjonalnym ludzi, którzy ją tworzą. W przypadku marki personalnej to charakter, osobowość, umiejętność radzenia sobie z trudnościami, także tymi globalnymi (pandemia, konflikt zbrojny, inflacja gospodarcza).


Żyjemy w czasach wielkich zmian, pewnej transformacji, więc nie ma co czekać na powrót do tzw. normalności, sytuacji, jaką znaliśmy do tej pory. Dlatego biorąc odpowiedzialność za własną przyszłość, opracuj ogólny plan działania, na miarę swoich możliwości i nieprzewidywalnych okoliczności. Nie traktuj emocji jak wroga czyhającego na ewentualne potknięcia i porażki. Błąd tkwi w tym, że w przypadku zagrożenia reagujemy zwykle automatycznie, a nie rozumiejąc istoty stresu, nie umiemy nim zarządzać.

  • Otwórz się na nowe
    Próbuj wychodzić z utartych schematów – walcz z przekonaniami, które cię ograniczają. Jeśli podsumowujesz to, w jakim miejscu aktualnie jesteś, nie myśl wyłącznie z perspektywy zrealizowania lub nie określonych celów. O wiele lepiej sprawdzi się wdzięczność za ludzi, procesy, wnioski, jakie udało Ci się wyciągnąć po drodze.
  • Zmiana to jedyna stała
    Nie bój się szukać niestandardowych rozwiązań oraz badać innych kierunków. Planowanie, wdrażanie zmian lub adaptowanie się do nowych okoliczności wcale nie jest prostym zadaniem, dlatego daj sobie czas i ucz się na błędach.
  • Optymizm i dobrostan
    Nie lukruj rzeczywistości, ale dbaj o swoje samopoczucie. Nie pozwól się wpędzić we frustrację, rozczarowanie i poczucie bezsensu –  rób to, co możesz, skup się na tym, na co masz wpływ, drobnymi krokami idź do przodu. Jedni mówią: myśl o najlepszym, przygotuj się na najgorsze. Ja przestrzegam przed tym, by nie dać się zdominować czarnym scenariuszom.
  • Zadbaj o komunikację
    Jeżeli budując markę prowadzisz media społecznościowe, nie unikaj trudnych tematów w kontakcie z odbiorcami. Poruszaj je jednak z wyczuciem – bądź obok, podnoś na duchu, dopinguj. Roztaczanie negatywnych w...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy