O autentyczności, czyli jak pozostać sobą w biznesie

Strefa szefa

Potrzeba swobodnego wyrażania tego, kim jesteśmy, co naprawdę myślimy i czujemy, leży u podstaw nie tylko naszego szczęścia w życiu prywatnym, ale również spełnienia zawodowego. Zbyt dużo czasu spędzamy w pracy, by w obawie przed oceną ukrywać się za jakimikolwiek maskami... Zresztą ludzie ufają ludziom, a nie bezosobowym tworom – chcemy wiedzieć, kto stoi za danym produktem lub usługą. Marka osobista to zbiór wartości, które są z nami spójne, dlatego jej podstawą jest poznanie samej/go siebie oraz poczucie, że to, co i jak robimy, ma sens.

Dzisiaj w dobie różnych mediów społecznościowych autentyczność często myli się ze sprzedawaniem intymności albo przesuwaniem granic swojej prywatności. Nic bardziej błędnego! Możesz pozostawać sobą, nie pokazując tego, co osobiste lub pozakulisowe.
Autentyczność określamy bowiem jako stopień, w którym realne działania pokrywają się z głoszonymi poglądami bądź potrzebami – mimo ewentualnej presji z zewnątrz. Krótko mówiąc, krok po kroku patrzę na poszczególne obszary działań i sprawdzam, czy to, co robię, jest faktycznie w zgodzie ze mną. Z drugiej strony, właśnie dzięki autentyczności oraz spójności wizerunk...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy