Marketingowe strategie wsparcia sprzedaży w dzisiejszej rzeczywistości

Marketing

Sprzedaż od kilku lat wykazywała naturalny kierunek zmiany. Znaczna jej część z realu przenosiła się do online’u. W ciągu ostatniego roku transformacja znacząco przyspieszyła. Jak na nowo budować strategie wsparcia sprzedaży? Czy marketing powinien wycofywać się z mediów tradycyjnych na rzecz nowoczesnych kanałów komunikacyjnych?

W połowie 2020 r. w sieci kupowało 73% Polaków1. Oznacza to wzrost klientów online’owych o 11% w porównaniu z 2019 r. I ta liczba wciąż rośnie. Na taki stan rzeczy ewidentnie wpłynęła pandemia i konieczność odnalezienia się wielu spółek ze swoimi produktami w nowej rzeczywistości. To zjawisko nie tylko zmieniło priorytety w kanałach dystrybucyjnych. Pojawiła się również konieczność pochylenia się nad działaniami marketingowymi, które w swoim założeniu powinny stanowić wsparcie dla sprzedaży. Czy zjawisko przenoszenia się aktywności do sieci nadal będzie się działo w takim tempie? Czy powinniśmy zrezygnować z działań offline’owych?

POLECAMY

Internet kontra offline

Działania reklamowe oraz PR-owe w mediach tradycyjnych wciąż stanowią znaczące elementy strategii marketingowej. Ich rola zależy oczywiście od tego, do jakich grup docelowych chcemy dotrzeć. W sprzedaży online’owej, a co za...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy