Dołącz do czytelników
Brak wyników

Inne

1 kwietnia 2019

Marketing narracyjny a upominki reklamowe

281

Niejednokrotnie pisaliśmy o tym, jak ważne są upominki reklamowe i jak wielki wpływ mają na naszych obecnych i potencjalnych klientów. Gadżety reklamujące markę mają dużą moc, potrafią zmienić postrzeganie naszej firmy w oczach innych osób. Upominki reklamowe są swoistą wizytówką firmy. Przedmioty, które budują znajomość marki jak i jej wizerunek.

 

Kluczową cechą upominków jest ich funkcjonalność oraz jakość wykonania. Chcielibyśmy jednak podkreślić, że same gadżety z logo firmy nie sprawią, że nasza marka stanie się znana i popularna. Trzeba się odnieść do innych działań. Dziś chcielibyśmy kilka słów napisać o marketingu narracyjnym.

Upominki reklamowe i co jeszcze?

Tradycyjny marketing opiera się na czterech obszarach działania: cena, produkt, promocja i dystrybucja. Wolny rynek spowodował, że każda branża ma bardzo dużą konkurencję, więc nawet idealne stosowanie się do powszechnie znanych zasad marketingu może nie przynieść oczekiwanych efektów. Jakość oferowanych produktów coraz mniej się między sobą różni, ceny są względnie wyrównane, więc też ciężko się przebić przez konkurencję z promocją własnej marki. Z drugiej strony, każdy z nas codziennie jest zasypywany informacjami reklamowymi – spoty radiowe, reklamy telewizyjne, billboardy i reklamy prasowe. Wszystko to sprawia, że zaczynamy być odporni na treści reklamowe. Tradycyjna reklama odgrywa więc coraz mniejszy wpływ na klienta. Oczywiście dobrym pomysłem są upominki reklamowe, ale muszą one być na tyle unikatowe i dobrej jakości wykonania aby przyciągnąć klienta. Jednak same gadżety nie są wystarczające. Zaczęto szukać nowych pomysłów. Nowy rodzaj marketingu.

Specjaliści z branży marketingowej długo głowili się nad nowym rozwiązaniem, które zakończy stagnację. W końcu pojawił się pomysł, który odwołuje nas do korzeni ludzkości: marketing narracyjny.

Dlaczego ten rodzaj marketingu jest tak skuteczny? Ponieważ ludzie o tysięcy lat przekazywali sobie opowieści z ust do ust. Gdy jeszcze nie było pisma, legendy i opowieści były przekazywane z pokolenia na pokolenie. Od dziecka fascynują nas historie, które przedstawiane są w bajkach. Każdy człowiek ma skłonność do identyfikowania się z bohaterem książki czy filmu. Wszystkie te powody sprawiają, że storytelling, czyli marketing narracyjny, tak mocno oddziałuje na ludzi.

Jak więc przekonać klienta do swojego produktu zgodnie z zasadami marketingu narracyjnego? Należy opowiedzieć klientowi swoją historię, stworzyć wokół naszego produktu legendę. Ostatnie lata nie raz pokazały jak chwytliwa historia może wypromować produkt. Przykładem są wielkie korporacje zza oceanu, które dzięki ciekawej historii generują sprzedaż swoich marek na skalę światową.

Tworząc histo...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy