Magnes, który przyciąga klientów w modelu B2B

Pozyskiwanie klienta

Wyobraź sobie, że nie musisz szukać klientów. Nie ma cold maili, nie trzeba dzwonić na zimno i nie trzeba publikować tysięcy postów w social mediach. Mało tego – klienci sami proszą Cię o kontakt i rozmowę w sprawie Twojej oferty. Są autentycznie zainteresowani tym, co oferujesz. Brzmi jak bajka? Taki efekt może Ci przynieść odpowiednio przygotowana ścieżka marketingowo-sprzedażowa, której początkiem jest prosty lead magnet.

Kiedyś to było…

Jeszcze kilka lat temu sprzedaż była znacznie prostsza. Wystarczyło odebrać telefon, odpowiedzieć na zapytanie z polecenia albo pojawić się na spotkaniu. Popyt często przewyższał podaż, a klienci szukali dostawców i usługodawców, zamiast być nimi zalewani. Działało się bardziej reaktywnie – czekało się na klienta, który „się znajdzie”.
Dzisiaj to już przeszłość. Świat się zmienił. Konkurencja urosła w niemal każdej branży. Klienci są bardziej świadomi, wybredni i ostrożni. Przesyt informacji sprawia, że Twoja oferta – choćby była najlepsza – może po prostu nie przebić się do świadomości odbiorcy. I tu nie chodzi o to, że nie masz wartościowego produktu czy usługi. Chodzi o to, że klient nie ma powodu, żeby z Tobą rozmawiać i żeby Cię wysłuchać. On nie chce kolejny już raz opowiadać o swoich potrzebach i wyzwaniach. Takie podejście działało w 2020 r.
Obecnie klienci są już tym zmęczeni. Bez zbudowanego zaufania nie powiedzą Ci o niczym, co sprawi, że...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy