Leaders of tomorrow, czyli jak stać się liderem przyszłości. Case study Philip Morris International

Strefa szefa

Philip Morris w Polsce przywiązuje dużą wagę do rozwoju swoich pracowników. W trakcie roku organizacja zbiera od nich informacje zwrotne i wsłuchuje się w ich potrzeby, wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom.

Głównym narzędziem, które do tego służy, jest badanie zaangażowania pracowników, które w Philip Morris odbywa się w cyklach kwartalnych. W trakcie roku przeprowadzane są trzy badania, na podstawie których mierzony jest puls organizacji oraz sprawdzane trendy, w jaki sposób podjęte działania realizują zgłaszane potrzeby. W październiku pracownicy zapraszani są do udziału w rozszerzonej wersji badania, którego celem jest uzyskanie pogłębionych informacji na temat wszystkich badanych aspektów. To właśnie dodatkowe komentarze pracowników i osiągane rezultaty były dla nas motywatorem do tego, aby wdrażać kolejne możliwości rozwojowe, które są tak bardzo oczekiwane.
Program Leaders of Tomorrow został przygotowany dla pracowników działu sprzedaży PMI, pracujących na stanowiskach kierowniczych, czyli do grupy ok. 80 osób. Pracownicy ci odpowiedzialni są za realizowanie celów sprzedażowych oraz zarządzanie zespołami sprzedażowymi. Są to osoby z dużymi ambicjami, chęcią zdobywania szerokiego doświadczenia i planami dalszego rozwoju w strukturach firmy. W przeszłości często bywało tak, że grupa ta była naturalnym źródłem pozyskiwania kandydatów na inne wyższe stanowiska w organizacji, nie tylko w dziale sprzedaży.
Dla naszej organizacji dużym wyzwaniem był okres pandemiczny, w którym nasze działania skupiły się na zapewnieniu bezpieczeństwa pracownikom, a możliwość spotkań, wymiany doświadczeń niestety musiały zostać mocno ograniczone. Dla wszystkich pracowników działu sprzedaży był to trudny i wymagający moment. Wszystkie szkolenia i programy rozwojowe zostały przeniesione do rzeczywistości wirtualnej. Jako organizacja nauczyliśmy się pracować w nowych realiach, ale potrzeba kontaktu międzyludzkiego, wymiany wzajemnych doświadczeń pozostała w naszych pracownikach. Program Leaders of Tomorrow miał zarówno być odpowiedzią na potrzeby rozwojowe naszych menedżerów, jak i adresować możliwość uczenia się od innych i budowania swoich kompetencji, korzystając z doświadczeń innych pracowników.
Głównym celem programu jest umożliwienie pracownikom działu sprzedaży zbudowania ścieżki rozwoju i zdobycia nowych doświadczeń zawodowych w warszawskim biurze Philip Morris, w działach komercyjnych. Dla uczestników program jest doskonałą okazją, aby w ciągu 12 miesięcy rozwinąć swoje umiejętności zarządzania projektami, poznania specyfiki pracy...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy