Częściej niż z księdzem
Gwałtowny rozwój technologii i e-commerce mógłby sugerować, że zawód handlowca będzie odchodził do lamusa. Najprawdopodobniej jednak nigdy to nie nastąpi – zwłaszcza przy transakcjach o wysokim stopniu zindywidualizowania czy w branżach wymagających dużej dozy ludzkiej kreatywności i empatii. Na pewno będzie ulegać zmianie rola handlowców i moment ich pojawienia się w procesach zakupowych klientów. Chociaż już teraz jesteśmy coraz bardziej samoobsługowi i przez świat zakupów wędrujemy samotnie, bez udziału handlowców, to są oni obecni w naszym życiu zdecydowanie częściej niż lekarze czy księża. Z wyników badań, które GBBC razem z Centrum Badawczo-Rozwojowym Biostat® przeprowadziło w grudniu 2022 r. wynika, że prawie 80% Polaków ma styczność z handlowcem raz na miesiąc (z księdzem raz w miesiącu kontakt ma już tylko 36%[1], a z lekarzem widzimy się średnio 4,4 raza do roku[2]). Oczywiście sposób kontaktu z handlowcami jest inny w poszczególnych grupach wiekowych (np. niemal 20% badanych w wieku 18–29 lat wykorzystuje social media, których unikają osoby po 60. roku życia). Tak częsty kontakt z osobami ze świata sprzedaży nie może dziwić. Żyjemy przecież w wysokorozwiniętym kapitalizmie, a w sektorze handlu i usług pracuj...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!