Język jako narzędzie sprzedaży. Zanim przemówisz do klienta, najpierw przemów do siebie

Pozyskiwanie klienta

Część handlowców postrzega sprzedaż jako zestaw perswazyjnych technik, na których opiera się rozmowa z klientem. Sprzedawanie jest jednak czymś więcej, to przede wszystkim sposób, w jaki myślisz i mówisz do innych. Jeśli chcesz być skuteczny w kontakcie z klientem, zacznij od pracy nad sobą – od języka, którego używasz. Zarówno w dialogu z klientem, jak i… z samym sobą.

Metody przekonywania a inne zasoby osobiste handlowca

Szukając kolejnych narzędzi i technik, można zapomnieć o innych poziomach rozwoju. A przecież to osobowość odróżnia od siebie handlowców. Zarówno to, kim są, jak się zachowują, jakie mają wartości i przekonania, jak i to, jakim językiem operują na spotkaniach sprzedażowych. W dalszym ciągu niewiele osób pracuje nad obszarem swojego słownictwa, świadomie wdrażając kolejne wyrazy, łącząc je w zdania, historie i opowieści.

POLECAMY

Zapamiętaj: 

Rozbudowany słownik handlowca jest fundamentem jego kompetencji.


Dzięki niemu jesteśmy w stanie tworzyć plastyczne opisy, prowadzić przekonywające prezentacje, podejmować działania wpływające na percepcję naszego odbiorcy.

Zacznij od siebie

Pracujemy nad tym, jak mówić do klienta, zapominając często o tym, jak komunikujemy się ze sobą. Nie każdy z nas pamięta o tym, że zewnętrzna komunikacja wynika z wewnętrznych procesów. Nasze słownictwo wpływa na emocje, których doświadczamy, a wraz z nimi na to jak interpretujemy rzeczywistość. Dzieje się tak, ponieważ postrzegamy zdarzenia poprze...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy