Soft selling jest zupełnym przeciwieństwem tradycyjnych metod (hard selling), które często są nachalne i bezpośrednie, nastawione na wynik. Stawia na subtelność i zachęcanie do zakupu poprzez edukację i angażowanie klienta. W praktyce soft selling polega na tworzeniu treści, które odpowiadają na potrzeby i zainteresowania klientów. Celem jest zaprezentowanie marki jako eksperta, która jest w stanie pomóc klientowi rozwiązać jego problemy lub spełnić potrzeby.
POLECAMY
Garść faktów o sprzedaży w social mediach
- Według danych z raportu „E-commerce w Polsce 2023” Facebook to najpopularniejsze miejsce zakupu w social mediach, zarówno w przypadku zakupów od osób i firm, jak i podczas transmisji live. Na dalszych miejscach znalazły się Instagram i YouTube.
- W social mediach najczęściej kupowane są podobne kategorie produktów co w internecie w ogóle: odzież, książki i płyty, odzież sportowa, obuwie, kosmetyki i perfumy.
- Jako sposób zakupu poprzez media społecznościowe aż 53% ankietowanych podaje: zakup za pośrednictwem social mediów poprzez kontakt ze sprzedawcą/osób prywatnych lub firm (Mess...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!